Automatisk aktivering af JS link
Fra : Søren Kristoffersen

Dato : 10-11-03 11:20

Jeg har følgende link (JS) på min webside (www.xice.dk) og jeg
vil gerne have linket aktiveret automatisk efter ca. 5 sekunder

HTML TEKSTEN PÅ MIN SIDE TIL LINKET:
<head>

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function MM_openBrWindow() {window.open
('web.html','xice','width=664,height=450,scrollbars=0,toolbar=1,
location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,titlebar=1');
}
</script>

</head>

<a onFocus="this.blur()" href="#" onClick="MM_openBrWindow
('web.html','xice','width=664,height=450')"> KLIK HER - for at
komme videre </a>

PS. Jeg ved godt at noget af det der står i head og i body er det
samme, er der nogen der kan lave det så det er helt rigtigt så må
I gerne det.

På forhånd mange tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-03 11:52

Søren Kristoffersen skrev:

> Jeg har følgende link (JS) på min webside (www.xice.dk) og jeg
> vil gerne have linket aktiveret automatisk efter ca. 5 sekunder

Altså du vil gerne have et pop op-vindue åbnet efter fem sekunder?
Det skal ikke gøres ved at aktivere dit link, men ved at kalde pop
op-funktionen direkte efter fem sekunder. Kig på funktionen
setTimeout. Bemærk i øvrigt også at et pop op-vindue der kaldes via
onload vil blive blokeret af enhver pop op-stopper.

Et par småkommentarer til dit script følger:

> <script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

Language-parameteren er overflødig.

> <a onFocus="this.blur()"

Blur ved onfocus er møgirriterende, fordi det umuliggør navigation
med tastaturet.

> href="#"

Hvis javascript er deaktiveret - eller der er noget galt med
scriptet - vil href="#" bevirke at der slet ikke sker noget. Prøv i
stedet med:

her];return false;">Her er et pop op-link</a>.

Ovenstående vil åbne i et pop op-vindue hvis javascript er
aktiveret. Hvis der ikke er javascript, men browseren understøtter
rammer, åbnes i et nyt vindue. Og som sidste mulighed åbnes i samme
vindue.

Den kan forfines yderligere til at håndtere tilfælde hvor en pop
op-stopper forhindrer pop op-vinduet i at dukke op - jeg kan ikke
lige huske hvordan, men det er der nok andre her der kan. Normale
pop op-stoppere bør dog ikke reagere på et vindue der kaldes via
onclick.

> PS. Jeg ved godt at noget af det der står i head og i body er det
> samme, er der nogen der kan lave det så det er helt rigtigt så må
> I gerne det.

Hvis parametrene altid er de samme, kan du nøjes med at have dem i
funktionen. Så skriver du blot: onclick="MM_openBrWindow();"
--
Jens Gyldenkærne Clausen