Måden at falde i søvn på
Fra : Bo Dudek

Dato : 10-11-03 07:35

Hejsa

Min søn på 8 uger er egentlig en let dreng - dvs, ikke de store
vanskeligheder og lange græde-seancer. Det er vi meget taknemlige for.
Om aftenen, når han skal sove, lægger vi ham i vuggen, og der kan så
ske en ud af 2 ting:

1) Han falder i søvn med det samme eller sover måske allerede mens han
bliver lagt i buggen

2) Han ligger og stirrer med åbne øjne og kan ikke falde i søvn.. og
bliver mere og mere urolig

Vi har så fundet ud af, at hvis man lægger en stofble (altså, de
firkantede stykker stof som kun ganske få bruger som bleer) hen over
hans hovede, så falder han hurtigt i søvn.

Min teori er, at det for det første bliver næsten helt mørkt og for
det andet, så kan han lugte noget velkendt: nemlig lidt af sig selv og
måske mælk på bleen. Det er jo godt nok.

Min ængstelse går ikke så meget på, om han bliver kvalt, men nok mere
på, om man kan udvikle lidelser a la astma ad den vej. Altså,
stofbleen kommer jo også til at ligge over hans mund, og han kan
sagtens trække vejret igennem denne, men I kender vel selv følelsen,
hvis I skal trække vejret igenne en bluse eller lignende.

Nogle meninger?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christine

Dato : 10-11-03 08:41

Hejsa BO,

Først tillykke med sønnike. Som mor til 3 har jeg ofte brugt det
med at lægge en stofble tæt op af deres ansigt, hvis de har været
lidt urolige når de skulle sove.Det har virket stort set hver
gang. Så fortsæt du bare med det.

Husk på at da sønnike lå i sin mors mave var han omgivet af
vand.det gav ham en følelse af trykhed. Bleen ser jeg som en slags
erstatning.

Mange hilsner fra Christine

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-11-03 10:52

> Først tillykke med sønnike.
mange tak :) verdens største oplevelse uden sammenligning..

> [...]
>
>Husk på at da sønnike lå i sin mors mave var han omgivet af
>vand.det gav ham en følelse af trykhed. Bleen ser jeg som en slags

enig, jeg var bare i tvivl om der kunne lure nogle farer ved
ovenstående 'trick'

tak for det

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 10-11-03 19:37

"Christine (slet L0DSD)" <justoverton@L0DSDadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:10684501680.724734130635486@dtext.news.tele.dk...

> [...]
>
> Husk på at da sønnike lå i sin mors mave var han omgivet af
> vand.det gav ham en følelse af trykhed. Bleen ser jeg som en slags

Mors brugte t-shirt er heller ikke dårligt.

Tine

Fra : Friberg

Dato : 10-11-03 19:49

"Tine Andersen" <tine.andersen@hotmail.com> wrote in

> Mors brugte t-shirt er heller ikke dårlig

Og mor er ekstrem godt. Bare smid ungen på plads, når den sover før
eller siden. Hvad kan man sige ; en kortsigtet ulempe; men en
langsigtet investering der vil noget. På et tidspunkt har faderen den
samme varme rolle - bare ikke i starten - tro aldrig det.

S Friberg

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 10-11-03 14:29

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har så fundet ud af, at hvis man lægger en stofble (altså, de
> firkantede stykker stof som kun ganske få bruger som bleer) hen over
> hans hovede, så falder han hurtigt i søvn.

Ja, det er et godt trick, der også har virket på mine unger. I øvrigt også
godt, hvis man skal amme et sted, hvor der sker meget. Så kan bebsen lettere
koncentrere sig (og er man lidt blufærdig, er det jo bare yderligere smart
at man sådan får dækket det hele til).

> Min teori er, at det for det første bliver næsten helt mørkt og for
> det andet, så kan han lugte noget velkendt: nemlig lidt af sig selv og
> måske mælk på bleen. Det er jo godt nok.

Sådan en klud kan blive guld værd. Sørg endelig for, at den er godt brugt og
lugter dejligt af mor. Min datter på nu 2 år og 10 måneder bruger stadig en
sutteklud, når hun skal sove. Især var den god, da hun som lille ikke ville
tage sut. I dag behøver den dog (heldigvis) ikke at være smovset til i
mor-sved

> [...]
> sagtens trække vejret igennem denne, men I kender vel selv følelsen,
> hvis I skal trække vejret igenne en bluse eller lignende.

Tror ikke, det er det store problem. Har du eller Linda eller nogle i
familien tendenser i den retning? Men uanset kan man jo fjerne den, når den
lille sover godt, så er det ikke så længe, han skal ligge med den.

MVH Mette (som er en af Lindas "Netdoktor-Vejle-piger", -hils hende og
sønnen *S*)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-11-03 01:08

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ville
> tage sut. I dag behøver den dog (heldigvis) ikke at være smovset til i

Huhada. Jeg har nu altid brugt en ren stofble, det har ungerne
elsket. Og der er da ikke noget mere ulækkert end en stor unge,
der slæber rundt på en klud, der ikke må vaskes...........
Væn ham ikke til lugtende klude, ellers kan jeg tilslutte mig rådet.
Mvh. Bodil.