Ekstern TV tuner
Fra : John

Dato : 09-11-03 21:17

Jeg har efterhånden ledt højt og lavt efter en ekstern TV tuner, som
kan kobles på USB porten.

Jeg har brug for at få et tv signal 'ind i' en bærbar computer med XP
pro, og det er derfor ikke muligt med et PCI kort.

Udover TV signalet vil vi af og til have brug for at tilslutte PS2,
GameCube m.m. Det er dog ikke så vigtigt som at få et TV signal.

Findes et sådan produkt ikke?

Fra : kf

Dato : 10-11-03 07:23

On Sun, 09 Nov 2003 21:16:39 +0100, John <absolut_ingen@email.adresse>
wrote:

> [...]
>
>Udover TV signalet vil vi af og til have brug for at tilslutte PS2,
>GameCube m.m. Det er dog ikke så vigtigt som at få et TV signal.

Prøv hauppage. Der er (så vidt jeg husker) udgaver til USB

/klaus

Fra : Annika Pedersen

Dato : 10-11-03 07:54

> [...]
>
> Udover TV signalet vil vi af og til have brug for at
tilslutte PS2,
> GameCube m.m. Det er dog ikke så vigtigt som at få et

Hauppauge.com har flere - virker ganske ok.
Prøv (den klassiske) www.edbpriser.dk - vælg hardware ->
tv-kort. ingen du søger så skriv USB i søgeboxen og der
kommer nogle frem. (Hauppauge, Infosmart, Pinnacle,
Trust og ViewSonic
Om det er muligt at koble GameCube mm. har jeg ingen
erfaring i må jeg sige - men ikke til tvkortet vil jeg
mene - så skal der findes "noget" andet til det formål.

--
Annika P

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-03 18:08

On 2003-11-09,
> [...]
>
> Udover TV signalet vil vi af og til have brug for at tilslutte PS2,
> GameCube m.m. Det er dog ikke så vigtigt som at få et TV signal.

Hauppauge har et produkt der hedder noget med PVR. Det har
fuld MPEG-encoding på en USB enhed. De laver også en ny model
til USB2.

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 10-11-03 22:58

wrote:

> [...]
>
>Udover TV signalet vil vi af og til have brug for at tilslutte PS2,
>GameCube m.m. Det er dog ikke så vigtigt som at få et TV signal.

Terratec har lige annonceret en lille lækker og ultratransportabel
ekstern TV-tuner på bare 65 gram (7x4x2 cm) - den danske pris er 1.295
kr.

http://pressen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=193

Der er indgang for composite video, så du kan sagtens slutte
spilledåserne til.

KS

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-03 23:44

On 2003-11-10,
kelds snabela ofir dot dk <kelds@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> http://pressen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=193
>
> Der er indgang for composite video, så du kan sagtens slutte

Problemet er, at den er USB 2.0 HiSpeed, og IKKE har hardware MPEG2
i enheden. Så til en USB 1.1 computer er den ikke bedre end en
3-400 kr ting.

Fra : John

Dato : 10-11-03 23:50

On Mon, 10 Nov 2003 22:44:04 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<pope@home.terminal.dk> wrote:

>Problemet er, at den er USB 2.0 HiSpeed, og IKKE har hardware MPEG2
>i enheden. Så til en USB 1.1 computer er den ikke bedre end en
>3-400 kr ting.

Jeg har nu ikke fundet nogen i det prisleje.
Det lader nærmere til at være i prislejet 9-1700,-

Hvis du har eksempler på produkter i det prisleje, vil jeg da meget
gerne høre om dem. Og hvis de så også forhandles i Århus området vil
det være rigtigt lækkert.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-03 19:27

On 2003-11-10,
> [...]
>
> Hvis du har eksempler på produkter i det prisleje, vil jeg da meget
> gerne høre om dem. Og hvis de så også forhandles i Århus området vil

Hurtig søgning på google gav mig denne side:
http://www.kelkoo.co.uk/b/a/ss_usb_tv_tuner.html

Der er flere under 50 engelske pund.

Hauppauge til 65 Euro her:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/14638.html

7.5 * 65 = 487,50.

Hvis der var Linux understøttelse, så ville jeg købe en Hauppauge
USB DVR ting.

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 11-11-03 22:40

<pope@home.terminal.dk> wrote:

>Problemet er, at den er USB 2.0 HiSpeed, og IKKE har hardware MPEG2
>i enheden. Så til en USB 1.1 computer er den ikke bedre end en
>3-400 kr ting.

Hvoraf kan du se, at spørgeren ikke har USB 2?

KS

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-11-03 22:14

On 2003-11-11,
kelds snabela ofir dot dk <kelds@ofir.dk> wrote:

> Hvoraf kan du se, at spørgeren ikke har USB 2?

Han nævnte det ikke. Han nævnte alene USB.
Til info sælges nogle bærbare med 11 Mbps USB 2.0, altså
USB 2.0 uden Hi-speed.

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 13-11-03 22:11

On Wed, 12 Nov 2003 21:14:19 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<pope@home.terminal.dk> wrote:

>Han nævnte det ikke. Han nævnte alene USB.
>Til info sælges nogle bærbare med 11 Mbps USB 2.0, altså
>USB 2.0 uden Hi-speed.

Ja, og nogen med .....

KS

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 21:01

> Jeg har efterhånden ledt højt og lavt efter en ekstern TV tuner, som
> kan kobles på USB porten.

Jeg har haft et hauppage som andre har foreslået. Det kører ikke high
speed usb 2.0 og jeg havde problemer med at få det til at køre stabilt
på min acer travelmate 620. Det pinnacle jeg bruger nu er væsenligt
bedre på de punkter.. Prisen er vist omtrendt det samme.

Under alle omstændigheder mener jeg det skal det hardware komprimering
når det skal over en usb bus. Måske hauppage har fået opgraderet deres
sw så det er blevet mere stabilt ?

PS Hvis der er nogen der finder en firewire tv tuner er jeg meget
interesseret.

--
Anders Majland - Current: Pinnacle PCTV Deluxe (USB2) & Matrox Marvel
G400 << For sale for the right offer