referencer til funktioner
Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-04-01 03:25

Hejsa,

Er det overhovedet muligt med php at lave en reference til en (anonym)
funktion (f.eks. til en callback funktion eller lign.)?

Følgende er jeg godt klar over, er muligt, men det er ikke det jeg ønsker:

<?php
function hejsa(){
print 'hej';
}
$j='hejsa';
$j();
?>

Hvad jeg vil have er mere sådan noget i stil med:

$j=new eventhandler(); //opfundet ..

function catchthis($n,$v){
print "caught this - n: $n - v: $v\n";
}
$j->captureevent('whatever',\&catchthis);

eller for den anonymes tilfælde:

$j->captureevent('noget',\{$n=$argv[0]; $v=$argv[1]; print "fanget: n: $n,
v: $v\n"; }});

(ja, jeg ved ikke lige hvordan syntaxen ville være for dette i php, derfor
den mystiske syntax her..)

Er der nogen der kender til om fænomenet overhovedet findes i php?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Christian Schmidt

Dato : 15-04-01 15:22

Nezar Nielsen wrote:

> [...]
>
> [...]
>
> Er der nogen der kender til om fænomenet overhovedet findes i php?

Prøv at kigge på
http://dk.php.net/manual/en/html/function.create-function.html

Christian

Fra : Nezar Nielsen