hvilken halm og hø er bedst!!
Fra : Mette Pedersen

Dato : 09-11-03 17:55

Hejsa

Vi er nybagte ponyejer, men er efterhånden helt forvirret.
Vi har købt en shetlandspony som vi har inde denne vinter, men meningen er
han skal gå ude hele året.
Jeg skal ud og købe hø og halm til ham, men hvilken hø er bedst og hvilken
halm. der er ligeså mange meninger som der er svar. Han skal have det han
har brug for. Jeg er så bange for at han skal fodres forkert så derfor håber
jeg lidt på jeres hjælp.
Han får ca. 300 gr. leisure mix fra DODSON & HORELL, 2 håndfulde
havrekerner, og nogle gulerødder - 2 gange om dagen + lidt godbidder (æble,
en skive rugbrød ell. lign.) + det hø(frøgræs) og halm (?) han kan spise.
Ville det være godt og give ham roer også, og hvilken i så fald.
I må undskylde alle mine spørgsmål, men vi vil jo gerne have ham længe og i
god foderstand.

Motion: det han løber i folden og når vi går tur med ham. (han er hyggehest,
med moderat anstrengelse .

Hilsen

Mette

--

REMOVE/FJER NOSPAM fra mailadresse ved retursvar.

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 09-11-03 19:51

Shetlandsponyer har tendens til at blive forfangen, så derfor skal man passe
på hvad man giver.
Roer, er ikke fodere, egner sig bedst som slik for hestene, der er et højt
indhold af kulhydrat, samt et højt vand indhold, de feder dog ikke, hvis man
giver roer skal de være rene og fri fra mug samt i begrænst omfang.
Den bedst basis foder er hø der går ca. to kg. hø på en fodre enhed.
Ensilage( wrap) Kan hesten blive syg af hvis man ikke er opmærksom på om det
er frisk, dog vil jeg ikke råde jer til at købe sådan en da efter den er
åbnet max har en holdbarhed på 6 dage, hvis det ikke er iorden kan det
medføre diarre og kolik.
Halm bør ikke indgå i fodreplanen, for meget halm kan give forstoppelse der
for er det godt at give hø da der i hø er nogle inzymer som er med til at
nedbryde halmen i maven så den ikke for halm mave.
den bedste form for halm er byghalm.
Gulerødder er godt og elsker af alle heste, to håndfuld korn lyder godt
ellers kan man købe noget fodre som har alle de mineraler og vitaminer som
den har behov for.

Har selv en shetlandspony til selvskabshest til plag og syge heste. den får
en håndfuld foder morgen og aften + hø. Så de er ikke så dyre at fodre på.

Med venlig hilsen
Camilla

Fra : Anet

Dato : 09-11-03 20:53

"Mette Pedersen" <ampe@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halm. der er ligeså mange meninger som der er svar. Han skal have det han
> har brug for. Jeg er så bange for at han skal fodres forkert så derfor

(klip)

De fleste heste har byghalm som strøelse. Der findes kun en slags der er
rigtig hø, men mange kalder engrapgræs osv. for hø. Rigtig hø er slået på en
græsmark og er ikke som i f.eks engrapgræs et overskudsprodukt når
græsfrøene er høstet af engrapgræsset (frø til plænegræs).

--
Hilsen

Annette

Fra : Zirfelt

Dato : 09-11-03 21:41

Tillykke med ponyen.
Uha...de shetlandsponyer er en sjov udfordring med foder. Jeg føler mig bund
nærig når jeg kun giver min en meget lille håndfuld 2 gange om dagen. For at
han ikke skal få for meget halm, men alligevel stå tørt, ligger jeg spåner i
bunden af boksen. Og så giver jeg vist temmelig meget hø.
Hvor gammel er han?
Hilsen Irene

Fra : Marlene

Dato : 10-11-03 08:35

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med ponyen.
> Uha...de shetlandsponyer er en sjov udfordring med foder. Jeg føler mig
bund
> nærig når jeg kun giver min en meget lille håndfuld 2 gange om dagen.

Uhha ja, jeg giver min en del mere - måske 400-500 g om dagen - mindst.

For at
> han ikke skal få for meget halm, men alligevel stå tørt, ligger jeg spåner
> bunden af boksen.

Min rører overhovedet ikke halmen, og min fjordhest gør heller ikke (en del
nævner, at deres heste spiser halmen).

Og så giver jeg vist temmelig meget hø.

Ja, det gør jeg også.

Mvh. Marlene.

Fra : Zirfelt

Dato : 10-11-03 14:08

> Uhha ja, jeg giver min en del mere - måske 400-500 g om dagen - mindst.
>
> Min rører overhovedet ikke halmen, og min fjordhest gør heller ikke (en
del
> nævner, at deres heste spiser halmen).

___________________Klip

Jeg glemt vist at sige at han er på græs halvdelen af døgnet. Og så bevæger
han sig KUN når han er på vej hen til det næste sted med mad.

Hilsen Irene

Fra : Marlene

Dato : 10-11-03 14:29

> Jeg glemt vist at sige at han er på græs halvdelen af døgnet. Og så
bevæger
> han sig KUN når han er på vej hen til det næste sted med mad.
>
> Hilsen Irene

Det gør mine også - de er 26 og 32 år, så de bevæger sig ikke helt så meget,
men løber dog rundt engang i mellem. Går også på græs (løsdrift).

Mvh. Marlene.

Fra : Zirfelt

Dato : 10-11-03 15:53

> Det gør mine også - de er 26 og 32 år, så de bevæger sig ikke helt så
meget,
> men løber dog rundt engang i mellem. Går også på græs (løsdrift).

_____________klip___________

Ja det viser jo bare hvor forskelligt deres foderbehov er.

Hilsen Irene.

Fra : Marlene

Dato : 10-11-03 16:58

> meget,
>
> _____________klip___________
>
> Ja det viser jo bare hvor forskelligt deres foderbehov er.
>
> Hilsen Irene.

Jooooh, måske. Jeg burde nok sætte foderet en smule ned.....

Mvh. Marlene.

Fra : Zirfelt

Dato : 10-11-03 19:07

> Jooooh, måske. Jeg burde nok sætte foderet en smule ned.....
>
> Mvh. Marlene.
__________________Klip________________

Hvis den er ved at være bredere end den er høj, så ja
Hilsen Irene.

Fra : Marlene

Dato : 10-11-03 21:11

> __________________Klip________________
>
> Hvis den er ved at være bredere end den er høj, så ja
> Hilsen Irene.

Ja, det er hun snart ved at være - vores shetlænderpige ))) Nej, det er
nok overdrevet, men hun er muligvis i fol - fik vi at vide, da vi købte
hende i juni. Så det bliver spændende at se.

Mvh. Marlene.

Fra : Zirfelt

Dato : 11-11-03 08:05

> Ja, det er hun snart ved at være - vores shetlænderpige ))) Nej, det er
> nok overdrevet, men hun er muligvis i fol - fik vi at vide, da vi købte
> hende i juni. Så det bliver spændende at se.
______________klip_________

Det lyder da godt nok spændene. Men så er det netop vigtigt at hun ikke
pludselig bliver flomme fed af foder.
Hilsen Irene.

Fra : Marlene

Dato : 11-11-03 09:21

> ______________klip_________
>
> Det lyder da godt nok spændene. Men så er det netop vigtigt at hun ikke
> pludselig bliver flomme fed af foder.
> Hilsen Irene.

Det vil jeg have i baghovedet!!!!

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 10-11-03 17:02

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør mine også - de er 26 og 32 år, så de bevæger sig ikke helt så
meget,
> men løber dog rundt engang i mellem. Går også på græs (løsdrift).
>
> (klip)

Bare af ren og skær nysgerrighed....rider du stadig på dine heste der har så
flot høj en alder?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 10-11-03 21:20

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> meget,

> Bare af ren og skær nysgerrighed....rider du stadig på dine heste der har

> flot høj en alder?

Nej, de bliver ikke redet på. Laura, vores shetlænder, har aldrig været
redet på; hun har haft føl hvert år, og det skulle hun ikke have igen pga.
hendes høje alder, så det var derfor, vi fik lov til at købe hende (men hun
er muligvis i fol nu).Vi er så glade for hende. Hun er en af de heste, der
bare er glad hele tiden og hurtigt vænner sig til nye omgivelser. Hun er min
lille hjælper; går efter mig på folden - og hjælper mig, når vi muger ud;
ind og ud, frem og tilbage fra stald og mødding! Hun skulle bruges som
selskabshest til Musse, vores fjordhest, som vi tog til os, fordi hun skulle
aflives. Jeg har kendt hende i 6 år, men haft hende i 2 år, og hun får en
noget mere varieret (og bedre) kost nu end førhen. Hun har været vant til at
blive redet på, og jeg gjorde det også lidt i starten, men hun bukker ret
kraftigt og har et ømt punkt på ryggen, så det er svært at have sadel på
hende, og jeg er ikke så høj og har ikke så lange ben - og hun er en ret
stor og kraftig fjordhest, så jeg må indrømme, at jeg har svært ved at holde
mig fast uden sadel. Så jeg har bestemt, at hun skal have lov til at nyde
sin pension; hun har været til rigelige stævner, da hun var ung
(konfirmationshest, hvor forældrene beholdt hende derefter, og hvor hun blev
en smule forsømt - dog ikke med foder). De bliver begge gået og løbet med.
Jeg påtænker dog at købe en ridehest - og det bliver nok en islænder, tror
jeg..... )))

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 11-11-03 09:41

> [...]
> lille hjælper; går efter mig på folden - og hjælper mig, når vi muger ud;
> ind og ud, frem og tilbage fra stald og mødding!

Nej, hvor lyder det hyggeligt med sådan en lille trofast shetter. Jeg har
nok som du også hestene for at hygge mig med dem og bare se på dem og nusse
med dem. Vi rider en del ture men jeg arbejder meget med min islænder. Hun
var 4 gænger da jeg købte hende og nu er hun pludselig blevet til en 5
gænger. Jeg arbejder meget med at holde hendes gangarter fint skildte ad.
Hun har nemlig en meget fin og taktren tølt i alle tempoer og med fint løft.

> [...]
blev
> en smule forsømt - dog ikke med foder). De bliver begge gået og løbet med.

Det lyder ikke så godt med det ømme punkt på ryggen af Musse. Så måske har
hun en lidelse der og så er det jo som du skriver vel klart at hun bukker.
Jeg kan heller ikke sidde fast på hesteryg på en bukkende hest *GGG*. Så jeg
forstår godt at du ikke har lyst til det. Men hvor kan man dog nikkende
genkendende til det der med at en pige får en hest og den alligevel så ikke
er så interessant. Det er synd og skam.

> Jeg påtænker dog at købe en ridehest - og det bliver nok en islænder, tror
> jeg..... )))

(klip)
Jeg har været meget glad for skiftet fra almindelig ridehest (klassisk
engelsk ridning) og over til islænderne her i foråret. Jeg syntes at de er
meget nemme at have med at gøre og meget fornuftige i hovedet. At de har et
par ekstra gangarter gør jo bare ridningen mere spændende. Jeg har dog hørt
mange sjove kommentarer da min første islænder flyttede ind her fordi jeg
aldrig før havde haft islænder, og det var ikke lige det folk forbandt med
mig der normalt har valgt store og kraftige heste.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 11-11-03 10:05

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> gænger. Jeg arbejder meget med at holde hendes gangarter fint skildte ad.
> Hun har nemlig en meget fin og taktren tølt i alle tempoer og med fint

Det lyder dejligt - og meget spændende. Men jeg er slet, slet ikke så meget
inde i ridning og gangarter, som du er.

Snip

> Det lyder ikke så godt med det ømme punkt på ryggen af Musse. Så måske har
> hun en lidelse der og så er det jo som du skriver vel klart at hun bukker.

Ja, men den tidligere ejer (vores nabo) fik det undersøgt engang, og der var
ikke noget i vejen; hun er bare kilden, havde dyrlægen sagt. Og så jah
altså - så er hun en fjordhest! Hun vil gerne selv bestemme, men hører dog
hurtigt efter, når man taler bestemt (men kærligt) til hende. Jeg er bare en
kylling; jeg vil ikke sidde på en hest uden sadel, hvis der er risiko for,
at den bukker. Og nu er hun jo så gammel, så jeg mener, at det er ok, at hun
ikke mere bliver redet på. Hun har det så godt nu.

> Jeg kan heller ikke sidde fast på hesteryg på en bukkende hest *GGG*. Så
jeg
> forstår godt at du ikke har lyst til det.

Tihi.....

Men hvor kan man dog nikkende
> genkendende til det der med at en pige får en hest og den alligevel så
ikke
> er så interessant. Det er synd og skam.

Ja, det er synd. Jeg tror, interessen forsvandt, da hun, pigen, blev omkring
de 16-17 år, og så er hun, Musse, blevet redet lidt på af forskellige piger,
men ikke det helt store. Hun mistede så sin veninde, også en fjordhest, og
det var så derfor, at hun skulle aflives, fordi vores nabo ikke ville sælge
hende videre - og det forstår jeg til dels også godt.

Snip

> Jeg har været meget glad for skiftet fra almindelig ridehest (klassisk
> engelsk ridning) og over til islænderne her i foråret. Jeg syntes at de er
> meget nemme at have med at gøre og meget fornuftige i hovedet.

Ja, og så kan jeg godt lide, at de til dels ikke er ret høje, men også er
meget slanke i det. Jeg har godt nok en svaghed for buttede dyr (!!!), men
jeg har noget nemmere ved at holde mig fast, hvis hesten er smal. Og i det
hele taget kan jeg godt lide den måde, de fleste islændere bliver holdt på.

> [...]
> aldrig før havde haft islænder, og det var ikke lige det folk forbandt med
> mig der normalt har valgt store og kraftige heste.

Nej, det må da også have været en omvæltning for dig Men du lyder som
om, at sådan skal det bare være - og måske burde have været altid?

Vh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 11-11-03 10:54

> [...]
> løft.
>
> Det lyder dejligt - og meget spændende. Men jeg er slet, slet ikke så

Nu er det ikke fordi at jeg har vildt stor erfaring inden for islænder og
gangarter. Jeg fik min første og anden islænder her i foråret. Men pludselig
mens jeg red afsted i galop og slog ned i traven(troede jeg) kunne jeg mærke
at passen var der også. Den anden islænder vi har går meget pas så jeg
kender følelsen.

> [...]
en
> kylling; jeg vil ikke sidde på en hest uden sadel, hvis der er risiko for,

(klip)

Jeg syntes og at jeg slår mig mere som voksen end som barn når jeg tager et
"affald". Syntes også, at jeg er blevet mere kylling. Så er vi to i
"klubben" ....griner...>

> [...]
sælge
> hende videre - og det forstår jeg til dels også godt.

Det er jo også lidt svært at sælge så gammel en hest. Den har jo fået mange
vaner og den vil måske ikke falde til hvor som helst og så har Musse
simpelthen bare været heldig at du tog hende til sig. Dejligt at du boede
ved siden af så.

> [...]
> hele taget kan jeg godt lide den måde, de fleste islændere bliver holdt

Vores ene islænder er den lidt slanke type som aldrig bliver rigtig tyk. Den
anden er en ssøøøødddd ponyagtig islænder (håber ikke at jeg støder nogen
ved at skrive at han er ponyagtig..). Han er en rigtig kælebamse og tyk og
vamset. Dog er han blevet en del slankere end da vi fik ham. Hos hans
tidligere ejer fik han 3 kg mad om dagen og var så tyk at han havde
fedtpuder på sidebenene. De fedtpuder er væk nu hvor han får motion 5 dage
om ugen og ellers går på døgnfold i løsdrift.

> [...]
>
> Nej, det må da også have været en omvæltning for dig Men du lyder som
> om, at sådan skal det bare være - og måske burde have været altid?

Faktisk har jeg tænkt sådan set i bakspejlet, at jeg skulle have taget
springet for mange år siden. Jeg er en stor og høj pige og har syntes, at de
små islændere nok var små, men jeg blev sådan lidt ved at vende tilbage til
dem igen og igen i løbet af årene og syntes, at de var så søde. Så endelig
tog jeg beslutningen at gøre forsøget og ringede til et ridested hvor de
udelukkende har islændere og forhørte om man kunne ride med en tur og hvad
prisen var. Jeg kunne ride med et ridehold samme eftermiddag til 170 kroner
for en times tid. Jeg slog til og mødte meget spændt op og fik tildelt en
lille sød hoppe på 136 cm i stang der hed Perla. Og sikke en oplevelse det
var. Jeg fik prøvet alle 5 gangarter og var vildt forundret over den styrke
og de kræfter de små heste havde. Jeg skriver heste for jeg havde
forestillet mig, at de var ponyagtige at ride på, men jeg blev da godt nok
overrasket over så hesteagtige de var at sidde på. En anden ting der også
overraskede mig var så kolde i hovedet de var for det vildt der lettede lige
foran dem osv. Ridelæreren red på en hingst og selv om vi red lige bag, for
og ved siden af den så tog den det helt roligt. Det var en skøøøn oplevelse
og på vejen hjem derfra ringede jeg til min mand og sagde, at sådan en
islænder måtte jeg bare eje. Og som sagt så gjort....nu har vi to islændere
og en araber. Araberen er min datters og har været min mors. Den anden
islænder er faktisk min mand da han også blev så vildt betaget af dem at han
også måtte eje en.....*smiler*. Og jeg har ikke købt min sidste islænder.
Går lidt og tumler med at købe en ung islænder som kan afløse min nyværende
islænder om nogle år.
Puh, det blev vist langt.....

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 11-11-03 15:27

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> Jeg syntes og at jeg slår mig mere som voksen end som barn når jeg tager
et
> "affald". Syntes også, at jeg er blevet mere kylling. Så er vi to i
> "klubben" ....griner...>

Ja, det er da dejligt at vide. Og ja, jeg var heller ikke sådan en kylling,
da jeg var barn - og yngre i det hele taget - da satte jeg mig bare op på
hesten og tænkte ikke videre over det. Og det gjorde jeg nok heller ikke
første gang, jeg satte mig op på Musse.... Hmmmm......

> [...]
> vaner og den vil måske ikke falde til hvor som helst og så har Musse
> simpelthen bare været heldig at du tog hende til sig. Dejligt at du boede

Ja, det var heldigt - for hende og for _mig_ )))))

Snip

> [...]
> vamset. Dog er han blevet en del slankere end da vi fik ham. Hos hans
> tidligere ejer fik han 3 kg mad om dagen og var så tyk at han havde

Hold da op - det var da også meget - 3 kg om dagen!

De fedtpuder er væk nu hvor han får motion 5 dage
> om ugen og ellers går på døgnfold i løsdrift.

Dejligt at høre - men jeg følger nu også med i dine fortællinger om jeres
hestehold

> [...]
> med

Snip

> Går lidt og tumler med at købe en ung islænder som kan afløse min

Ja, sådan er det jo, når man fortæller om dem, man holder af! Tak for
fortællingen om dine dejlige heste. Det lyder spændende med den unge
islænder, du påtænker dig at købe. Skønt.

Vh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 10-11-03 17:00

> [...]
bevæger
> han sig KUN når han er på vej hen til det næste sted med mad.

Sikke et lille madøre....*GGGG*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Mette Pedersen

Dato : 10-11-03 17:47

Jeg vil sige tak for jeres gode råd.
Laban, som han hedder er 12 år, så han han er jo ung endnu.

Malene, du må passe godt på dine dyr, ellers ville de jo ikke have den alder
de har.
Jeg har fået fat i noget enghø, som jeg skal hente iaften, det skulle der jo
være noget mere i end
frøgræs hø.
Jeg har haft heste da jeg var barn, og der så jeg jo slet ikke fodring som
et problem, det gjorde jeg bare, og ingen heste blev syge. Men idag er jeg
bekymret for mine dyr.
Jeg er glad for dette forum. der kan man få meget godt at vide

Men desværre er der også nogen der bliver uvenner og diskuterer.

Jeg håber vi har vores laban i mange år endnu

Hilsen

Mette

Fra : Marlene

Dato : 10-11-03 21:12

"Mette Pedersen" <ampe@12move.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Malene, du må passe godt på dine dyr, ellers ville de jo ikke have den
alder
> de har.

Snip

Tak skal du have Jeg har dog kun haft shetlænderen i 5 måneder, og hun
er frisk som en 10-årig. Og jeg vil jo helst have, at hun skal blive ved med
at være sådan..... Så derfor må jeg nok erkende, at hendes foderration skal
nedsættes en smule....

Mvh. Marlene.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-11-03 09:29

Mette Pedersen wrote:
> [...]
> Han får ca. 300 gr. leisure mix fra DODSON & HORELL, 2 håndfulde
> havrekerner, og nogle gulerødder - 2 gange om dagen + lidt godbidder (æble,

Det lyder udemærket. Men den slags er meget individuelt, og I bør
selvfølgelig hele tiden følge hestens huld og øvrige foderstand.

> + det hø(frøgræs)

Frøgræshalm kan ikke bruges som erstatning for hø. Hestene kan slet ikke
få det samme ud af det. Hø skal være grønt og dufte helt anderledes
end halm.

> og halm (?) han kan spise.

Halm er udemærket til både strøelse, holde maven igang og underholdning.
Heste er bygget til at spise stort set hele tiden, og halm indeholder
minimalt med næring. Men hold øje med, at hesten ikke bliver alt for vommet.

> Ville det være godt og give ham roer også, og hvilken i så fald.

Man kan godt give sukkerroer, men de er jo fyldt med ... sukker. Der er
ikke ret meget i sukkerroer, som en hest virkeligt kan bruge til noget.
Det er der forøvrigt heller ikke i gulerødder - dem bør man give som
slik, og tilskud af visse vitaminer/mineraler.

> Motion: det han løber i folden og når vi går tur med ham. (han er hyggehest,
> med moderat anstrengelse .

Motion er godt. Det gælder også for heste :)

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 10-11-03 09:33

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
> Det er der forøvrigt heller ikke i gulerødder - dem bør man give som
> slik, og tilskud af visse vitaminer/mineraler.

(klip)

Jeg bruger gulerødderne til at holde hestenes maver i orden med så de ikke
får kolik.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-11-03 10:08

Anet wrote:
> Jeg bruger gulerødderne til at holde hestenes maver i orden med så de ikke
> får kolik.

Okay. Det har jeg aldrig hørt, men det må vel være vandindholdet?

Jeg har tværtimod hørt, at man skal passe på med kolik i forbindelse med
gulerødder. De skal være frie for jord og uden råd - begge ville give
kolik eller det der er værre.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 10-11-03 10:52

> [...]
>
> Jeg har tværtimod hørt, at man skal passe på med kolik i forbindelse med
> gulerødder. De skal være frie for jord og uden råd - begge ville give

(klip)

Det grove i gulerødderne holder maven i orden lige som hvis du selv spiser
groft og grønt. Der er ingen jord og mug på vores gulerødder for vi bruger
dem så hurtigt når nu vi har tre heste. Vi bruger dem også som godbidder.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-11-03 10:44

> [...]

> Det er der forøvrigt heller ikke i gulerødder - dem bør man give som
> slik, og tilskud af visse vitaminer/mineraler.

Måske et dumt spørgsmål, men når man snakker roer i forbindelse med foder,
ville det så ikke være foderroer men fodrer med?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Mette Pedersen

Dato : 11-11-03 17:30

Det var foderroer jeg mente, men det kan folk jo ikke vide når jeg ikke
udtrykker mig ordentlig, men jeg syntes jeg har fået svar som jeg kan bruge
til noget.

MVH

MEtte

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en