Loade variabel fra fil
Fra : Peter Nielsen

Dato : 09-11-03 17:37

Hej.. Jeg har fundet et script der ikke er helt til at finde ud af, men jeg
skal i alt sin enkelthed loade en fil som inderholder så simeplt som:
CounterNum=1234

så vil jeg gerne have at den går ind i den grafik felt jeg har lavet som
indeholder et tekstfelt som har var=c
og så ska den udskifte c med CounterNum

Er det svært? Og hvordan gør man? :)

Peter Nielsen

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-11-03 07:26

du skal loade data fra en extern fil ind i flash? tjoeh, der findes
masser af info om dette på nettet hvis du søger med google, men gør
sådan..

Først laver du en tekstfil - i mit tilfælde med navnet var.txt - som
indeholder dine variabelnavne, som fx kunne dække var1 og var2. I
denne tekstfil skal du ALLERSIDST tilføje en deklaration af en
variabel, som du kan teste for i flash. I mit eksempel kunne indholdet
af var.txt se således ud:

var1=Dette er teksten til mit tekstfelt i MC1&var2=Dette er teksten
til mit tekstfelt i MC2&loadet=ok

Læg mærke til at forskellige variabler skilles ad med et '&' samt at
jeg har oprettet en variabel, som jeg kan teste på (loadet=ok).

Det jeg har haft mest held med er at lave en scene xtra i starten, som
loader alle variabler, og derefter at proppe en preloader på, så flash
ikke forsøger at vise teksten, førend den er loadet.

Scene 1:

frame 1:
loadVariablesNum ("var.txt", 0);

frame 2:
tom

frame 3:
if (loadet="ok") {
play ();
} else { gotoAndPlay (2);
}

I scene 2 kan du nu fremover bruger variablerne _root.var1 og
_root.var2 hvorend du vil. Fx kan du oprette et tekstfelt, som er af
typen dynamisk og som har navnet _root.var1 - og HUSK AT SÆTTE
FONTFARVEN!! Jeg er tit kommet til at loade externe filer og har ikke
kunnet forstå, at der ikke sker en meter - og fejlen har såmænd været,
at farven på mit tekstfelt har været samme farve som baggrunden i min
film.

That's all :)

Mvh
Bo Dudek