Wireless uden router på TDC ADSL?
Fra : Billy Origon Høngvad

Dato : 09-11-03 15:22

Jeg har TDC Adsl med 2 dynamiske ip adresser,
uden router.

Kan jeg etablere et trådløst netværk med et
access point direkte efter mit hvide siemens modem,
eller skal jeg have en router ind imellem?

Hvis jeg skal have en router, er det så nok
at købe en helt billig en, og så sætte den foran
modemet inden access point?

Jeg har desværre købt en trådløs netværkspakke
med et access point uden router indbygget, og nu
kan jeg ikke få det til at virke med min adsl.

(Kan kun få forbindelse til access point ved
direkte kabeltilslutning fra computer)

Billy

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-11-03 18:20

On Sun, 09 Nov 2003 15:22:08 +0100, Billy Origon Høngvad wrote:

> Jeg har TDC Adsl med 2 dynamiske ip adresser, uden router.
>
> Kan jeg etablere et trådløst netværk med et access point direkte efter
> mit hvide siemens modem, eller skal jeg have en router ind imellem?

Det er ikke noedvendigt med en router, access punktet er blot en
bridge, og dine maskiner vil saa faa tildelt en IP adresse paa wireless
interfacet via DHCP fra TDC.

> [...]
>
> Jeg har desværre købt en trådløs netværkspakke med et access point
> uden router indbygget, og nu kan jeg ikke få det til at virke med min

Du er nok noedt til at forklare lidt mere hvad dit problem er.

Men check at du har link paa Ethernet interfacet paa access punktet, det
er muligt at du skal bruge et krydset kabel.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Billy Origon Høngvad

Dato : 09-11-03 19:32

> Du er nok noedt til at forklare lidt mere hvad dit problem er.
>
> Men check at du har link paa Ethernet interfacet paa access punktet, det
> er muligt at du skal bruge et krydset kabel.

Jeg har installeret både AP og PCMCIA kort på min notebook,
men jeg kan ikke få forbindelse til AP.

Det er en meget "fattig" brugeanvisning, som fortæller at
AP har en default IP adresse (192.168.0.254) og at man så
skal give sit netkort en IP i range: 192.168.0.1 - 192.168.0.253.

Dette har jeg prøvet, men der er ikke kontakt.
Ved at give kortet en IP bryder jeg jo også med det princip
at jeg får tildelt en IP automatisk af TDC.

Nå, men jeg kan godt gå ind i APs opsætning via min switch eller
direkte kabelopsætning og så sætte den til dynamisk at få en IP,
men når jeg gemmer fejler opsætningen og jeg får aldrig en
forbindelse til Internettet.

Jeg har fået af vide af en anden at jeg skal opdatere min
ADSL forbindelse hos TDC så jeg kommer i en anden IP range
eller købe en router.
Nogle andre idéer??

Billy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-03 19:01

"Billy Origon Høngvad" <tryspamming@this.now> wrote in message news:3fae4d91$0$27423$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har TDC Adsl med 2 dynamiske ip adresser,
> uden router.

Ok

> Kan jeg etablere et trådløst netværk med et
> access point direkte efter mit hvide siemens modem,
> eller skal jeg have en router ind imellem?

Det kan mn sagtens.. Det er sådanset bare en slags trådløs hub

Det problem der nok forekommer, er at accesspointet skal have en IP adresse for at konfigurere udstyret.. dette har en
default IP fra fabrikken.. for at få kontakt til det, skal du nok lige konfigurere det via kabel inden det tilsluttes.

> Hvis jeg skal have en router, er det så nok
> at købe en helt billig en, og så sætte den foran
> modemet inden access point?

Trådløse accesspoints med indbygget switch og Router.. Koster omkring det samme som et accesspoint uden router og switch

> [...]
> med et access point uden router indbygget, og nu
> kan jeg ikke få det til at virke med min adsl.
>
> (Kan kun få forbindelse til access point ved

Så skal der nok bruges et krydset kabel fra modem til accesspoint.