Konvertering mellem text og tal.
Fra : SpookiePower

Dato : 09-11-03 12:56

Jeg har et lille problem, jeg ikke umiddelbart kan løse selv.
Jeg har et medarbejdernummer i min database som er af typen number.
Når jeg logger ind via min hjemmeside, skriver man sit medarbejdernummer,
og jeg går ud fra at dette så er af typen text som forneden -

Login = Trim(Replace(Request.Form("Login"),"'","''" ))

Dette køre jeg så igennem denne sql-sætning men får en konverterings fejl.

rsSQL = "SELECT * FROM ansatte where medarbejdernummer = '" & Login & "' and
password = '" & Password & "'"

Jeg går som sagt ud fra at det er pga medarbejdernummer er henholdsvis text
og number.
Jeg har så forsøgt at lave en konvertering som sådan -

Login = Cint(Trim(Replace(Request.Form("Login"),"'","''" )))

men syntes ikke det virker. Har jeg lavet noget forket mht til
konverteringen ?

Fra : Jørgen Müller

Dato : 09-11-03 13:24

SpookiePower skrev:
>Jeg går som sagt ud fra at det er pga medarbejdernummer er henholdsvis text
>og number.

Prøv at skrive din SQL sætning ud og send den til gruppen.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Jørgen Müller

Dato : 09-11-03 13:30

SpookiePower skrev:
>rsSQL = "SELECT * FROM ansatte where medarbejdernummer = '" & Login & "'
and
>password = '" & Password & "'"

Du konverterer Login til tal for derefter i din rsSQL sætning at tilføje det
som tekst?

=[']" & Login & "['] and

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-11-03 14:09

SpookiePower escribió / skrev

> rsSQL = "SELECT * FROM ansatte where medarbejdernummer = '" & Login
> & "' and password = '" & Password & "'"

Lav dette om til

rsSQL = "SELECT * FROM ansatte where medarbejdernummer = " & Login & "
and password = '" & Password & "'"

Så skulle den være der.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-11-03 14:13

Lars Hoffmann escribió / skrev

> SpookiePower escribió / skrev

> Lav dette om til
>
> rsSQL = "SELECT * FROM ansatte where medarbejdernummer = " & Login
> & " and password = '" & Password & "'"
>
> Så skulle den være der.

Hov vent, der var jeg lige lidt for hurtig. Du bruger dette:

Login = Trim(Replace(Request.Form("Login"),"'","''" ))

hvilket ikke er optimalt når der er tale om et tal. Det du er
intereseret i er noget i stil med:

Login = trim(Request.Form("Login"))

if isnumeric(login) then
   rsSQL = "SELECT * FROM ansatte where medarbejdernummer = " &
Login & " and password = '" & Password & "'"
[Hvad der eller skal til for at lave login]
else
   [Hvad der nu end skal til for at afslå login]
end if

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann