MS Windows
briani 27239
RPC - fejl
Fra : Martin RJ

Dato : 10-11-03 12:08

Hej i gruppen

Jeg er ny bruger af Windows XP. Det kører såmænd ok, men jeg får undertiden
en irriterende fejlmeddelse. Fejlen lyder således: "Remote Procedure Call"
og systemet genstarter så.

Jeg kan ikke umiddelbart finde henvisninger til fejlen hos Microsoft.
Er der nogen der kenderfejlen og ved om der evt. findes en fil man kan hente
og derved rette dette problem?

På forhånd tak!
Martin RJ

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-11-03 12:44

"Martin RJ" <martin_rishoej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
undertiden
> en irriterende fejlmeddelse. Fejlen lyder således: "Remote Procedure Call"

Kig lidt i indlægene i news:dk.edb.sikkerhed.virus

Så kan du hurtigt se at det er MS-Blaster virus,
og du kan også se hvordan du fjerner den.

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 09-11-03 12:58

> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde henvisninger til fejlen hos Microsoft.
> Er der nogen der kenderfejlen og ved om der evt. findes en fil man kan

Hej
Det er den berygtede blaster-virus
Led lidt tilbage her i gruppen så finder du svar på hvordan du skal få den
fjernet

/ls

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 09-11-03 13:50

og hvis du klikker på uret nederst i højre hjørne kan du så også lige stille
din dato til den rigtige

Fra : Devast8or

Dato : 09-11-03 17:24

Martin RJ <martin_rishoej@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde henvisninger til fejlen hos Microsoft.
> Er der nogen der kenderfejlen og ved om der evt. findes en fil man kan

Værsgo'
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.rem
oval.tool.html så er du fri for at lede selv ;)

Og husk at installere patchen ellers kommer den hurtigt igen.

Devast8or

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 09-11-03 17:59

Din tid passer ikke...