Min kats mave og mad
Fra : Tove Pedersen

Dato : 09-11-03 11:58

Hej
Tak til jer der svarede og gav gode råd til min kats luft i maven.
Nu har jeg så købt A38 og torskerogn, men skal det røres sammen eller bare i
2 skåle hver for sig? Jeg har serveret i 2 skåle, og Lillemis har vist
aldrig fået andet end tørkost, for de bidder af torskerognen kunne hun godt
finde ud af at få ud på køkkengulvet og svinge rundt i luften. Hun var ikke
helt klar over at det kunne spises ;) Nå, men A38 kan hun godt lide, så det
er jo fint nok. Jeg skulle selv ha' noget med dejligt oksekød, og lagde et
pænt stykke til hende også, men det havde slet ingen interesse, derfor tror
jeg ikke hun har fået andet end tørkost i sit første liv.

Hun hærger rundt i galop på stive ben, når lyset bliver slukket ved
11-tiden, så nu lader jeg en svag lampe være tændt, så jeg selv kan falde i
søvn, så kan jeg altid slukke når jeg vågner midtvejs. Ideen er hermed givet
videre.

Nogen har skrevet om Royal Canins MCO foder, men hvad er det lige? Jeg synes
ikke det helt fremgår af RC's hjemmeside.

venlig hilsen
Tove

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-11-03 16:01

"Tove Pedersen" <tvp@mail.tele.dk> writes:

> Nogen har skrevet om Royal Canins MCO foder, men hvad er det lige? Jeg synes
> ikke det helt fremgår af RC's hjemmeside.

http://www.royalcanin.dk/default.asp?pageID=7049&lang=da

er en produktbeskrivelse mm om det mærke

fandt det ved at klikke "foder din kat korrekt" - klik på poserne og
en assistent kom frem med et par ? og vips ;-D

Men det er beregnet til store misser (MCO/NFO), indeholder bla det samme som
hills hairball control og RC indoor dvs det binder pelsbolde så de
føres gennem tarmen og ender i bakken i stedet for på ryaen. Ligeledes
indeholder det glukosamin som bla bruges til gigt-patienter (er først
nu blevet godkendt i danmark, for det virker jo og så er det ikke
kosttilskud mere...) som smører ledene og mindsker sliddet på
knoglerne.
Dimserne er ret store hvilket gør at katten skal tygge dem
og ikke bare kan støvsuge maden for så at kaste op og begynde forfra,
det med børsteeffekten giver jeg helt ærligt ikke en fis for, fordi
Anastacia får kaffetænder, hvis hun ikke får Oral Care også. Og så
indeholder det 20 % fedt i modsætning til meget af Hills som "kun"
indeholder op til 15% fedt.

Det er jo meget fint hvis man har aktive katte, for ellers kan det
godt blive nødvendigt at spæde det op med noget knap så fedtholdigt
foder. Som med så meget andet er det meget lettere at forebygge end at
sætte katten på skrump senere hen..

Og så elsker langt de fleste katte (ikke så få endda) jeg har hørt om
produktet..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Tove Pedersen

Dato : 09-11-03 16:36

Hej og tak for svaret
Lillemis er en lille mager korthåret størrelse, derfor navnet, men måske jeg
kunne blande det med noget indoor og sensible. Hun er osse ret tynd i
pelsen, det gør så ikke så meget, så fælder hun heller ikke så meget. Hun
har det vist ret godt. Det er bare mig der ikke kan holde den tarmluft ud.
Jeg er først lige startet med A38 så må jeg se om det virker. Ellers køber
jeg noget zoolac igen.
Venlig hilsen
Tove

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-11-03 23:11

"Tove Pedersen" <tvp@mail.tele.dk> writes:

> Hej og tak for svaret

Var så lidt

> [...]
> kunne blande det med noget indoor og sensible. Hun er osse ret tynd i
> pelsen, det gør så ikke så meget, så fælder hun heller ikke så

tjae, hvis det passer med mit billede (en lille ret mager mis) ville
jeg altså nok blande det med noget babycat til at starte med, så hun
får lidt huld..

> [...]
> Jeg er først lige startet med A38 så må jeg se om det virker. Ellers køber

Ja der skal nok lige gå et par dage før det slår igennem, men luften
kan have flere årsager.
1. der er ikke rigtig noget i tarmene i
forvejen og så når du fylder noget i vil det altså give en del luft...
2. hun er en smule i tarmene men det kommer ikke rigtig videre og
ligger derfor og forrådner der inde.

Men a38/zoolac indeholder nogle mælkesyrebakterier som er naturlige for
tarmen og som kan sætte gang i fordøjelsen igen. Derfor bruger jeg
også selv ymer/yoghurt hvis jeg har haft mas med mavsen/været på
penicillin som jo desværre også tager de bakterier...

God bedring til den lille mitter og ren luft til dig. Er selv
forundret over at noget så sødt kan lugte sådan..;-/

Fra : Stine Hilskov

Dato : 09-11-03 19:38

Hej Tove

"Tove Pedersen" <tvp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg så købt A38 og torskerogn, men skal det røres sammen eller bare
> 2 skåle hver for sig? Jeg har serveret i 2 skåle, og Lillemis har vist

Det er meningen, det røres sammen, men det er vigtigst at katten spiser det:
Så hvis den hellere vil have det hver for sig er det OK.

Hilsen Stine