spm. om GPS udstyr
Fra : Thomas

Dato : 09-11-03 11:45

Hej!

Hvis jeg nu har en bærbar comp og et autoroute program der kan bruges med
GPS hva mangler jeg så af udstyr for at kunne bruge GPS?

Hvad vil det koste det udstyr jeg skal skaffe mig?

skal der betales lisens for sådan no'ed?

på forhånd tak!

--
Mvh. Thomas

husk af fjerne "FJERNDETTE" fra min mailadresse

Fra : Zulu

Dato : 09-11-03 12:28

"Thomas" <thomasFJERN-DETTE@tunet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvis jeg nu har en bærbar comp og et autoroute program der kan bruges med
> GPS hva mangler jeg så af udstyr for at kunne bruge GPS?
>
> Hvad vil det koste det udstyr jeg skal skaffe mig?

En GPS box, du kan få dem både til USB og seriel.

> skal der betales lisens for sådan no'ed?

Nej.

Zulu

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-03 14:44

On 2003-11-09,
Thomas <thomasFJERN-DETTE@tunet.dk> wrote:
> Hej!
>
> Hvis jeg nu har en bærbar comp og et autoroute program der kan bruges med
> GPS hva mangler jeg så af udstyr for at kunne bruge GPS?
>
> Hvad vil det koste det udstyr jeg skal skaffe mig?

Omkring 1000 kr for en GPS modtager. Du må overveje om du kobe
en GPS mus, eller en komplet GPS som eksempelvis Garmin eTrex.
Der er ikke megen prisforskel, og en eTrex kan man også bruge
når man forlader bilen.

> skal der betales lisens for sådan no'ed?

Nej. Men der er tale om at man med det europæiske system senere kan
kobe sig til bedre nojagtighed end de nuværende +/- 5 meter.

Fra : bamse

Dato : 28-01-04 01:13

check : www.frontlinetechnology.onlinesalg.dk

---------
"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nej. Men der er tale om at man med det europæiske system senere kan
> kobe sig til bedre nojagtighed end de nuværende +/- 5 meter.

---

Fra : Thomas

Dato : 09-11-03 17:56

tak for jeres svar!