centrer tekst i php
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-11-03 11:27

Hej
Jeg vil gerne have følgende linje centreret. Hvordan gør jeg det?

echo top("Velkommen til vores Gæstebog");

Sikkert utrolig simpel, men jeg kan ikke lige finde ud af
hvordan.
PFH TAK!
/Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarne

Dato : 09-11-03 12:46

On Sun, 09 Nov 2003 10:26:38 +0000, Thomas Pedersen wrote:

> Hej
> Jeg vil gerne have følgende linje centreret. Hvordan gør jeg det?
>
> echo top("Velkommen til vores Gæstebog");

Man kan ikke bruge PHP til at centrere tekst. PHP har ikke direkte noget
med hvordan siden kommer til at se ud, den slags skal stadig laves i
almindelig HTML. Så hvis du vil centrere tekst, gør du bare som du altid
har gjort - også selvom der står echo foran. F.eks.

echo "<center>Centreret tekst</center>";

--
/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-11-03 15:46

Så hvis du vil centrere tekst, gør du bare som du altid
> har gjort - også selvom der står echo foran. F.eks.
>
> echo "<center>Centreret tekst</center>";

Jeps. Det virker nu.
Mange tak!

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-11-03 17:19

Thomas Pedersen wrote:

> Jeg vil gerne have følgende linje centreret. Hvordan gør jeg det?
>
> echo top("Velkommen til vores G&aelig;stebog");

Du får php til at skrive den rigtige html ud. Html'en kender du vel, men
prøv html-gruppen hvis flg. ikke gør det:
<http://html-faq.dk/2007.asp>

mvh

Jesper Brunholm