Adgangskoder
Fra : CJF

Dato : 09-11-03 11:05

Jeg har ikke rigtig fået svar på mine spørgsmål om hvordan man laver
adgangskontrol på en sideog dermed de efterfølgende i FP-2000
de svar jeg har fået drejede sig om Unix servere og min ligger på en IBM med
Frontpage ext.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-03 21:34

Og hvilken Linux version kører IBM'en?

Fra : SRS

Dato : 18-11-03 10:36

Hej

Det drejer sig vel ganske simpelt om, man kan styre skiftet imellem
WEB-siderne med adgangskod, så at ikke alle kan benytte linkene til ens mere
private sider
Det er vel helt uafhængigt af servere/ Linux-versioner etc.?... siderne er
jo lavet i FP, og kan i princippet køre på Geocities/Yahoo/Jubii...
whatever.

Jeg vil ogås gerne vide, hvordan man sikrer adgangen til nogle
bagvedliggende sider ved hjælp af adgangskoder.

Venlig Hilsen SrS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-11-03 17:01

Hvordan man sætter adgangskoder, afhænger af serveren.
Eftersom det tilsyneladende er en Linux baseret server kan du forhøre
dig om du kan bruge .htaccess filen til at styre passwords (ikke alle
tillader det) ellers skal du formentlig bruge PHP til det.
I dette tilfælde kan du få mere hjælp i '.serverside.php'
nyhedsgruppen.