Fedora Core+Nvidia driver
Fra : Jan Riis Soerensen

Dato : 09-11-03 10:50

Hej NG

Når jeg prøver at installere den driver jeg har hentet hos NVIDIA får
jeg af vide, at kernen ikke er kompileret med understøttelse af nvidia
driveren. Hvordan får jeg løst dette problem ? Havde det samme problem
med Red Hat 9.0. Til info har det fungeret fint under Mandrake 9.x

Jan Riis Sørensen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 09-11-03 11:11

Jan Riis Soerensen wrote:
> [...]
> driveren. Hvordan får jeg løst dette problem ? Havde det samme problem
> med Red Hat 9.0. Til info har det fungeret fint under Mandrake 9.x

Har du kernel-source installeret?

Plejer NVIDIA driveren så ikke bare at kompilere sig selv?

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@datamuseum.dk
Dansk Datahistorisk Forening:

Fra : Jan Riis Soerensen

Dato : 09-11-03 11:18

Den Sun, 09 Nov 2003 11:11:29 +0100. skrev Mogens Kjaer:

> Har du kernel-source installeret?
hmmm godt spørgsmål, det kræver vel at jeg har hentet de 3 cd'ere med
SRPMS ?

> Plejer NVIDIA driveren så ikke bare at kompilere sig selv?

Det prøver den også men fejler.

Jan Riis Sørensen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 09-11-03 12:57

Jan Riis Soerensen wrote:

> hmmm godt spørgsmål, det kræver vel at jeg har hentet de 3 cd'ere med
> SRPMS ?

Nej, kernel-source er på i386 CD'erne.

> Det prøver den også men fejler.

Måske kunne du afslørede, hvilken fejl den kommer med?

Mogens

Fra : John

Dato : 09-11-03 13:30

Prøv at læse disse indlæg - det kan være at de hjælper..

http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=3799&grid=4

/john

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 09-11-03 17:39

Hej

> Prøv at læse disse indlæg - det kan være at de hjælper..

http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=3799&grid=4

Så lykkedes det endelig , tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Jan Riis Sørensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 10-11-03 20:23

Jan Riis Sørensen wrote:
> Hej

http://www.linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=3799&grid=4

Eller: set IGNORE_CC_MISMATCH=1, og så compile med default CC, - det står
faktisk i den fejllog den lavar (/var/log/nvidia.something)

/carsten