Firewire netværk - Route
Fra : Allan Pedersen

Dato : 09-11-03 10:28

Jeg har et lille netværk mellem 2 pc'er.. Problemet er at jeg både har Cat5
og firewire på begge maskiner. Cat5 vil jeg bruge til internet via routeren,
og firewire vil jeg bruge når jeg skal arbejde mellem de 2 pc'er.. men
uanset hvad jeg gør, bruger den cat5.. :( trækker jeg cat5 ud, kører det
over firewire så det virker.. Har prøvet at gi det forskellige ip, men det
hjælper heller ikke..
Men har hørt man skal bruge ROUTE kommandoen.. men bøvler lidt med den..
Nogen hjælp at få ??

Maskine 1 :
Netkort : 192.168.1.x
Firewire : 192.168.0.1

Maskine 2 :
Netkort : 192.168.1.x
Firewire : 192.168.0.2

Og bredbåndsrouter på : 192.168.1.1 (dhcp)

Allan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-03 11:18

"Allan Pedersen" <hmmm@ppp.com> wrote in message
> [...]
> hjælper heller ikke..
> Men har hørt man skal bruge ROUTE kommandoen.. men bøvler lidt med den..

Nu ved jeg ikke hvilke styresystem du har. Hvis du har XP, mener jeg bare du
skal gå ind under Network Connections, og vælge de 2 forbindelser. Derefter
vælge bridge Connections. Har ikke prøvet det, så jeg ved ikke om det
virker. Begge kort for så en samlet MAC adresse-.. så din router giver nok
en anden IP

Fra : Allan Pedersen

Dato : 09-11-03 13:33

Hmm.. det virkede ikke.. :( Og den ødelagde helt min internet forbindelse..
Så det var ingen god ide..
Og det er XP på begge maskiner..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-03 13:51

> Hmm.. det virkede ikke.. :( Og den ødelagde helt min internet
forbindelse..
> Så det var ingen god ide..
> Og det er XP på begge maskiner..

Selvfølgelig ødelægger den internet forbindelsen i en tid... De 2 kort blive
integreret til eet kort, og skal derfor have en ny IP adresse..

Din router skal i hvertfald give dig en ny IP adresse...

Prøvede også lige at bridge mine connections

så bliver man smidt af, og et par sekunder efter har man igen forbindelse.
hvor man så har fået en anden IP adresse fra routeren... Her vil den jo så
give dig en IP adresse i 192.168.1. x området

dk.binaer