Hjælp til VPN
Fra : Ole Nielsen

Dato : 09-11-03 09:40

Jeg overvejer at koble 3 medarbejder med en TDC ADSL (PPPoE) op mod et firma
som har Tiscali ADSL med en CICSO 677.

Jeg kan se Zyxel og Linksys har nogle produkter der muligvis kan løse
opgaven dog er jeg meget i tvivl med Tiscali ADSL opkoblingen da det vist er
et andet interface.

Er der nogle som har nogle gode ideer og evt. erfaring med nogle produkter
til en overkommelig pris?

mvh
Ole Nielsen

Fra : Jens

Dato : 09-11-03 10:16

"Ole Nielsen" <karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> et andet interface.
>
> Er der nogle som har nogle gode ideer og evt. erfaring med nogle

Hvis serveren medarbejderne skal tilgå, står bag en Cisco 677 ADSL router,
og serveren kører Windows NT v4.0 / Windows 2000/2003, så kan du installere
Remote Access Server og PPTP på serveren. Forwarde port 1723/tcp og
protokol 47/GRE i routeren til din server.
Så kan alle klienter tilgå dit netværk, hvad enten de sidder bag en Zyxel
eller Linksys router.

Alternativt hvis du ønsker at køre IPSec, så anmod om ekstra offentlige
IP-adresser til din Tiscali og Cisco 677 forbindelse, så kan du nemlig slå
NAT fra i routeren. Køb en firewall med VPN option, og sørg for at der
enten medfølger software klienter eller køb udstyr til klienterne, som kan
etablere VPN tunnel op imod firewallen.

Jens