Hvornår begynder en hanhund at løfte ben?
Fra : JL

Dato : 09-11-03 02:05

Familien har erhvervet en dejlig lille West Highland White Terrier, som nu
efterhånden er 3 mdr gammel.
Nu er det jo ikke fordi at det generer os at han tisser som en pige, men jeg
kom bare til at tænke på hvornår en hanhund som regel begynder at "løfte
ben"...?
Og et lidt mere avanceret spørgsmål: Hvad er den fysiske forklaring på at
hanhunde begynder at løfte ben, er det ganske
enkelt niveauet af mandligt kønshormon?
- JL (som grinte en smule af sit eget spørgsmål inden han trykkede "send")

Fra : Pia J

Dato : 09-11-03 09:21

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
jeg
> kom bare til at tænke på hvornår en hanhund som regel begynder at "løfte

Det er lidt forskelligt - jeg har oplevet fra 4-12 mdr. Men mit bud er at
5-7 mdr. er det mest almindelige.

:Pia

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-11-03 09:25

> [...]
> enkelt niveauet af mandligt kønshormon?
> - JL (som grinte en smule af sit eget spørgsmål inden han trykkede "send")

Kemba bgyndte med at løfte ben for ca 2 mdr siden da var han ½ år, ved ikke
om det er "normalt". Men nu skal der tisses på hele verden, han må ha en
utroligt stor blære, der skal en meget lang gåtur til for at han "løber tør"
. Grunde til at hanhunde gør det er vel for at afmærke deres færd og
deres teritorium, men det er bare noget jeg tror der er intet videnskabeligt
over min udtagelse

MArtin

-- OG Kemba
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?vis_side=1&id=3811&kode= --

Fra : x Vuf x

Dato : 09-11-03 15:11

Sun, 9 Nov 2003 09:24:40 +0100, Martin Larsen wrote:

> [...]
>. Grunde til at hanhunde gør det er vel for at afmærke deres færd og
>deres teritorium, men det er bare noget jeg tror der er intet videnskabeligt

Din udtalelse er nu ganske rigtig.
Hanhunde afmærker ALT. Og det gøres bedst dråbevis!

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Et parforhold er bedre end et par forhold!

Fra : Stampemus

Dato : 09-11-03 17:09

Hej JL,

Det er ganske rigtigt at hanhunde letter ben for at afmærke territorie -
faktisk er der også nogle dominante tæver der gør det.......ved at løfte ben
"viser" man hvor "høj" man er og dermed egentlig også i hundeverdenen HVOR
stærk man er - det er også forklaringen på hvorfor hvalpe/unghunde ikke gør
det - de er endnu ikke modne til at "tage kampen op"....

Mange hilsner
Pia

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-11-03 19:40

"Stampemus" <stampemus@hotmail.com> wrote in message
> [...]
gør
> det - de er endnu ikke modne til at "tage kampen op"....

Kan ikke lade være........
men der gik jo også nogle år før jeg både selv måtte holde den og stå op
samtidig. Og ja så gik der endnu flere år før jeg fattede den kunne bruges
til andet. Så sådan er det åbenbart også for hunde

Peter

Fra : Georg

Dato : 10-11-03 14:38

Sofus labrador løftede først ben, da han var 12 mdr.

Georg