grumset vand??
Fra : Peter M

Dato : 09-11-03 00:45

Hej
Jeg har lige været ovre ved en kammerat som har fået et nyt akvarium for
nylig, der er ingen af os der er experter i sådant noget
Det der er problemet er at det ser ud som om vandet er fyldt med
microskobiske luftbobler eller måske kalk, eller hvad ved vi

Fra : Peter M

Dato : 09-11-03 00:46

hov

er her nogle af jeg der kan komme med en god forklaring på fænomenet

mvh
Peter M

Fra : Martin Razk

Dato : 09-11-03 08:38

hej og velkommen...

tjah, hvis i lige har fyldt vand i, er det ikke andet end luft bobler.... de
forsvinder hurtigt igen...
Vandet vil være lidt uklart i en dags tid, hvorefter det hele ligesom falder
til ro igen....

Martin

Fra : Peter M

Dato : 09-11-03 11:00

Desværre har vandet været i i en månedstid, men jeg glemte at nævne i nat at
det måske var kommet efter ar der har været hældt noget snegledræber i
vandet
Men her siger han at han har gjort lige som det stod i brugs vejledningen

mvh
Peter

Fra : Martin Razk

Dato : 09-11-03 12:02

bare en ide...

tøm akvariet og start igen....uden snegledræber og andre
tilsætningsstoffer...
og sørg for at pumpe og varmelegeme osv. kører...

hvis pumpen ikke kører kan det sagtens være det!!

Fra : Peter M

Dato : 09-11-03 22:53

ok, tak skal du have, det vil jeg give videre

mvh
Peter M

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-03 17:45

Peter M wrote:
> ok, tak skal du have, det vil jeg give videre

God ide - snegledræber og andre kemikalier hører ikke rigtígt til i et
akvarie med fisk.

De eneste, der anbefaler det er akvariehandlerne - men de tjener jo også
penge på det........

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk