Jmail problem
Fra : sunsite

Dato : 09-11-03 00:18

Hej NG

I forbindelse med mit første asp projekt er stødt ind i lidt problemer med
Jmail, prøver jeg om der er nogen her der kan hjælpe mig.

Jeg skal afsende en email fra mit website, og vil bruge JMail da det er det
der er på min udbyders server. Jeg får en fejlmedelelse fra serveren som ser
ud som nedenstående

Fejlmeddelselse:
jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/booking/mailsend_ex.asp, line 10

Asp filen ser ud som følgende:

<%

Dim JMail
set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text"
JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = "XXX@YYY.dk"
JMail.AddRecipientEx "AAAA@BBBB.dk", "migselv"
JMail.Subject ="Test af JMail"
JMail.Body="Hej med mig selv"
JMail.Execute
set JMail = Nothing

response.redirect"startside.asp"

%>

Linien der meldes fejl på er JMail.Execute

Min ISP'er er teledanmark (adsl) og til afsending af mail bruger jeg
"smtp.mail.dk" men mit website ligger hos web10.dk. Kan fejlen skyldes at
jeg ikke får adgang til TDC*smtp server fra et andet site? I givet fald hvad
kan man så gøre, når web10 ikke tilbyder smtp?

Håber det var nok til at nogen kan hjælpe mig med en løsning.

God Weekend

Bjarke Jensen

WWW.JJ.Jukebokse.dk Musik til privat- og firma-fester.

Fra : Morten

Dato : 09-11-03 09:22

"sunsite" <bjasen@bjasen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> kan man så gøre, når web10 ikke tilbyder smtp?

Ja, du skal benytte web10 ´s mailserver.

Husk, at din afsender formegentlig også skal være gyldig hos web10.
/morten

Fra : Is

Dato : 04-12-03 22:49

---

er du sikker på at Jmail virker hos web 10 ???

jeg brugte" CDONTS" da jeg brugte Web10

--
Venlig hilsen
Erik Isager