Ram problemer på epox brædt
Fra : sch

Dato : 08-11-03 23:36

Hej

Jeg har lige opgraderet min processor fra Xp2400+ til XP 2500+ Barton for
at kunne udnytte mine pc2700 ram optimalt men hvis jeg skruer ram frekvensen
over 145 mhz bliver mit system mega ustabilt ?? Det er godt nok kun kingston
value ram men jeg har prøvet disse ved 166 mhz på et ecs brædt hvor de kørte
smukt så de virker ok.(Problemet opstår på et Epox 8rda+).
Jeg håber der er nogle der har lidt guldkorn de vil dele med mig for det
er sku da sur røv at køre 145 mhz på rammene når man MINDST forventer 166
mhz.

Fra : David T. Metz

Dato : 13-11-03 00:30

sch skriblede:
> [...]
> har lidt guldkorn de vil dele med mig for det er sku da sur røv at
> køre 145 mhz på rammene når man MINDST forventer 166 mhz.

Nforce2-chipset? Er der ikke noget med at de ofte gerne vil have lidt mere
spænding på hurtige ram?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 07:57

David T. Metz wrote:

> Nforce2-chipset? Er der ikke noget med at de ofte gerne vil have lidt mere
> spænding på hurtige ram?

Den tanke kunne man godt få, når man kigger på mit Abit NF7 (v2.0) -
laveste indstilling er 2,6 V til RAM'en, og i praksis giver det 2,7 V
ved den indstilling..