fsockopen () fejlmeddelelser.
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 22:31

Hej.

med funktionen fsockopen() vil jeg teste om en server er online:
<?php
$fp = fsockopen ("192.168.0.99", 80, $errno, $errstr, 10);
//fclose($fp);
?>
</head><body>
<?php
if($fp)
echo "Lokalserver er Online.";
else
echo "Lokalserver er ude af drift.";
?>

Det virker sådan set fint, men når serveren er nede giver dette nogle
fejlmeddelelser der udskrives i browseren,
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: php_hostconnect: connect failed
in C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on line 3

Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to
192.168.0.99:80 in C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on
line 3

Hvordan kan jeg undgå at få disse meddelelser udskrevet i browseren.

Mvh. Leif.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 08-11-03 22:46

Sæt et @ foran fosockopen. Altså: