Logitech mus - virker de i spil nu?
Fra : Sven

Dato : 08-11-03 20:43

Hej.
Har for år tilbage haft logitechmus, men så blev scrollhjulet opfundet, og
det gik galt for Logitech.
Seneste Logitechmus jeg har haft er den trådløse der følger med det sorte
trådløse Logitech keyboard. Musens hjul virkede stadig ikke i spil. Hentede
så et lille program hos logitech som skulle afhjælpe probelemt. Det gjorde
det også i ganske få spil, men i de fleste virkede hjulet stadig ikke.
Har derimellem brugt en Microsoft IntelliMouse Optical (ikke trådløs), og
her virker hjulet i alle spil uden hjælp fra tweak eller andre programmer.
Jeg har nu forelsket mig i en logitech mus igen, nemlig en MX500 eller
MX700, men ved ikke om "hjul-problemet" er løst.
Er her en gamer-person der vil dele ud af sin viden?

Sven

Fra : kurt lund

Dato : 08-11-03 20:58

"Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> MX700, men ved ikke om "hjul-problemet" er løst.
> Er her en gamer-person der vil dele ud af sin viden?

Logitech har løst dette problem med hjulet, med driver
jeg har en MX 700 og den er rigtig god både til spil og alt andet.
Jeg bruger samtidig også en sort Icemat musemåtte.

Kurt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 08-11-03 23:10

"kurt lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> jeg har en MX 700 og den er rigtig god både til spil og alt andet.
> Jeg bruger samtidig også en sort Icemat musemåtte.

Well, i de få spil jeg spiller har jeg ikke haft problemer med hverken
min MX700 eller min Cordless Wheel Mouse. Årsagen kan være at jeg aldrig
installerede MouseWare (det føles underligt at bruge MouseWare når man
er vant til den måde Windows selv styrer musen på. Her tænker jeg på
muse-accelerationen).

Scroll knappen virker fint i Diablo2 og UT/UT2003. Kan ikke huske om jeg
brugte den i Rise of Nations.

Det er forresten meget praktisk at have begge muse tilsluttet systemet.
Hvis den ene løber tør for strøm bruger man bare den anden. Man kan
endda bruge begge på een gang, men det er der jo selvfølgelig ikke meget
mening i

mvh Bernhard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 07:38

In article <0Rdrb.8904$rf7.3187@news.get2net.dk>, bernhardNOSPAM@ege.cc
says...
> Scroll knappen virker fint i Diablo2 og UT/UT2003. Kan ikke huske om jeg

Hvad kan Scroll-knappen i Diablo II ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-03 10:02

> Hvad kan Scroll-knappen i Diablo II ?

Scrolle imellem spells, det gør den ihvertfald på min med min 3 år gamle
wheelmouse :)

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 11:15

In article <3fae0287$0$95067$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, geronimo@-
ABCDE-mobilixnet.dk says...
> Scrolle imellem spells, det gør den ihvertfald på min med min 3 år gamle
> wheelmouse :)

Altså select'e aura'er ?

Virker det så på Left Mouse Button eller Right Mouse Button ?

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-03 15:02

> Altså select'e aura'er?

Kun hvis du er paladin ;)

Den scroller mellem de spells du har valgt til F-knapperne, og jeg ved ikke
lige om den virker på venstre, men højre ihvertfald :)

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-11-03 10:58

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In article <0Rdrb.8904$rf7.3187@news.get2net.dk>,
bernhardNOSPAM@ege.cc
> says...
>
> Hvad kan Scroll-knappen i Diablo II ?

Scoll-knappen giver signaler ligesom alm. taster gør. Mener hvis man
ruller op så hedder knappen mouse-button-4 og hvis man ruller ned så
hedder knappen mouse-button-5. Disse knapper kan lægges til at vælge
hver sin spell men som default betyder de next-spell og previous-spell.

Meget praktisk at have ekstra knapper på sin mus til den slags

Jeg mener dog at have læst at hvis man skifter hurtigt mellem 2 auraer
på en paladin for at få glæde af begge auraer så kan battle.net finde på
at banne dig (teknikken hedder vist flashing). Så husk at bruge det
fornuftigt

mvh Bernhard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 14:21

In article <_corb.3865$fx7.2340@news.get2net.dk>, bernhardNOSPAM@ege.cc
says...
> på en paladin for at få glæde af begge auraer så kan battle.net finde på
> at banne dig (teknikken hedder vist flashing). Så husk at bruge det

Det er der ingen fare for. Kommer aldrig på battle.net

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 08-11-03 22:02

On Sat, 8 Nov 2003 20:43:25 +0100, "Sven" <burgurne@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har nu forelsket mig i en logitech mus igen, nemlig en MX500 eller
>MX700, men ved ikke om "hjul-problemet" er løst.
>Er her en gamer-person der vil dele ud af sin viden?

Jeg har indtil for nylig benyttet mig af netop en MX700, og det eneste
spil der havde problemer med hjulet, var Battlefield 1942. Jeg bruger
gerne hjulet til at skifte våben med, men i BF1942 ville våbenvælgeren
bare drøne hovedløst derudaf, uden man havde en jordisk chance for at
vælge det våben, man gerne ville bruge.

Nu har jeg så skiftet til MX900, og dermed den helt nye driver
SetPoint, i stedet for den gammelkendte MouseWare. Og VUPTI. Nu virker
BF1942 også med hjulet.
Jeg har godt nok ikke prøvet ret mange andre spil med den, så mine
erfaringer inden for spil er lidt begrænset.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Simon Baun

Dato : 08-11-03 22:03

> Hej.
> Har for år tilbage haft logitechmus, men så blev scrollhjulet opfundet, og
> det gik galt for Logitech.

Tja, men der kom en gaming patch som fixede det kort efter.. den har virket
hele tiden, men det er indbygget i driverne nu

Fra : Sven

Dato : 08-11-03 23:19

> Tja, men der kom en gaming patch som fixede det kort efter.. den har
virket
> hele tiden, men det er indbygget i driverne nu

Ja, det var jo så netop det denne patch IKKE gjorde. Det var den jeg hentede
til min sorte trådløse Logitech mus. Jovist, det virkede i spil bygget på
Quake3 enginen, men i mange spil virkede det stadig ikke, som jeg skrev i
mit indlæg. Sidste driver jeg prøvede var Mouseware 9.76, og der var
problemet stadig ikke løst.
Det er jo derfor jeg spørger mht de nye Logitechmus.

Sven

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 08-11-03 23:49

> [...]
> MX700, men ved ikke om "hjul-problemet" er løst.
> Er her en gamer-person der vil dele ud af sin viden?

Virker i counter og ravenshield. Jeg snakker om en MX500.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-03 05:21

> [...]
> MX700, men ved ikke om "hjul-problemet" er løst.
> Er her en gamer-person der vil dele ud af sin viden?

Jeg har en gammel logitech wheel-mouse, eller hvad den nu hedder, jeg har
aldrig haft problemer med den i spil, jeg har spillet HL/CS, Battlefield
1942 + mods, og Quake3 + mods og diverse andre spil og hjulet har altid
virket fint! - Jeg kørte tidligere windows ME og er siden skiftet til 2000,
og har stadig ingen problemer, så hvis du har problemer må det være noget
med OS!?

Brian

Fra : Sven

Dato : 09-11-03 14:36

>Jeg kørte tidligere windows ME og er siden skiftet til 2000,
> og har stadig ingen problemer, så hvis du har problemer må det være noget
> med OS!?
>

> Brian

Hvis det var så simpelt, hvorfor tror du så, at Logitech har udgivet en
patch til at få deres scroll-hjul til at virke i spil ???

Spil, hvor jeg ikke kan få scroll-hjulet til at virke er f.eks.:

Serious Sam (2)
Red Faction
Iron storm
IGI 2

Sven

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-03 15:06

> Hvis det var så simpelt, hvorfor tror du så, at Logitech har udgivet en
> patch til at få deres scroll-hjul til at virke i spil ???

Man ved aldrig om det er MS der piller for meget jo ;)

> Spil, hvor jeg ikke kan få scroll-hjulet til at virke er f.eks.:
>
> Serious Sam (2)
> Red Faction
> Iron storm
> IGI 2

Jeg har aldrig brugt mit scroll-hjul i Serious sam, ej 2eren heller. Red
Faction har jeg kun haft inde en kort overgang til låns og erindrer ikke om
scrollhjulet virkede... De andre spil har jeg ikke prøvet.

Sagen er bare den at jeg _aldrig_ har haft problemer med mit scroll-hjul,
som sagt. Og med den slamkode MS laver skulle det jo ikke undre mig om det
evt. var noget med Windows XP ;)

Brian

Fra : Sven

Dato : 09-11-03 21:14

> [...]
om
> scrollhjulet virkede... De andre spil har jeg ikke prøvet.

Ja, så er det jo ikke så nemt at sammenligne. Jeg plejer altid at bruge
scroll-hjulet til våbenskift.

> Sagen er bare den at jeg _aldrig_ har haft problemer med mit scroll-hjul,
> som sagt. Og med den slamkode MS laver skulle det jo ikke undre mig om det
> evt. var noget med Windows XP ;)

Det kan der være noget om, men fakta er jo, at MS egen mus, der virker
scroll-hjulet altid. At selve musen så er uformet dårligere end Logitech, nå
ja, det er jo M$.

Sven