Preload af billeder virker ikke rigtigt
Fra : tobias

Dato : 08-11-03 18:15

Hej,

Jeg har følgende javascript (placeret i <head>) fra bogen "JavaScript i
Praksis" af gamperl og Nefzger:

<script language="javascript" type="text/javascript">
var info = new Image()
info.src="../billeder/indholdjs.gif"

var info2 = new Image()
info2.src="../billeder/forsiden.gif"

osv

</script>

Ifølge forfatterne skulle scriptet sørge for, at billederne blev downloadet
"i baggrunden" uden brugeren egentlig ville lægge mærke til det.

Dén - oplever jeg - holder _ikke_ stik. Det virker som om alt skal
downloades før der overhovedet vises noget.

Det irriterer mig volsomt. Meningen var jo, at billederne (som benyttes i en
mouseover") skulle hentes ubemærket og ikke at brugeren møder en "tung"
side:(

Hvad gør jeg?

Med script i <head>:
http://www.jobsafe.dk/farlige/farligestart.htm

Uden script i <head>:
http://www.jobsafe.dk/ledelse/ledelsen.htm

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-03 18:21

"tobias" <nospam@image.dk> skrev :

>Dén - oplever jeg - holder _ikke_ stik. Det virker som om alt skal
>downloades før der overhovedet vises noget.

Kan det være fordi, du har sat siden op til ikke at måtte gemme
noget i cacheen?

--
Knud

Fra : tobias

Dato : 08-11-03 18:48

> "tobias" <nospam@image.dk> skrev :
>
> Kan det være fordi, du har sat siden op til ikke at måtte gemme
> noget i cacheen?

Øhh - kan det?

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-03 19:19

"tobias" <nospam@image.dk> skrev :

>Øhh - kan det?

Du kan vel let tjekke det ved at fjerne dem og se om det hjælper.
--
Knud

Fra : tobias

Dato : 08-11-03 19:41

> "tobias" <nospam@image.dk> skrev :
>

> Du kan vel let tjekke det ved at fjerne dem og se om det hjælper.

Det gjorde jeg så, men uden resultat:(

tobias

Fra : tobias

Dato : 08-11-03 20:03

"tobias" <nospam@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det gjorde jeg så, men uden resultat:(
>
> tobias

Pudsigt - hvorfor virker favicon kun på den ene side?

Med script i <head>:
http://www.jobsafe.dk/farlige/farligestart.htm
favicon virker ikke.

Uden script i <head>:
http://www.jobsafe.dk/ledelse/ledelsen.htm
favicon virker.

(IE 6.0)

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-03 20:22

"tobias" <nospam@image.dk> skrev :

>Pudsigt - hvorfor virker favicon kun på den ene side?

Virker fint på begge sider.
--
Knud

Fra : tobias

Dato : 08-11-03 21:10

> Virker fint på begge sider.

Så har jeg lært noget nyt igen:) Siden skal altså være tilføjet i
"foretrukne" før iconet vises i adresselinien.

tobias