Dødsattest
Fra : Henning Thogersen

Dato : 08-11-03 17:43

Hej

Jeg har en dødsattest, hvor jeg ikke kan læse dødsårsagen. Jeg har
uploadet den til

http://www.geocities.com/henningthogersen/attest

Det ville glæde mig meget, at få at vide hvad Jensine Laurine Gynther
døde af, da der er forskellige versioner i slægten.

Venlig hilsen
Henning Thøgersen

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 08-11-03 17:54

Henning Thogersen wrote:
> [...]
>

> Det ville glæde mig meget, at få at vide hvad Jensine Laurine Gynther
> døde af, da der er forskellige versioner i slægten.

Den er utrolig utydelig, kan du gøre den skarpere (sikkert lig flere
pixels)?

--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 08-11-03 22:36

Hej Henning!

Hun er død af Wattersot

Med venlig hilsen

Poul Erik

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 08-11-03 18:05

"Henning Thogersen" <hthj@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en dødsattest, hvor jeg ikke kan læse dødsårsagen. Jeg har

Undskyld, Henning - men jeg kan ikke engang læse den trykte tekst... måske
du skulle prøve at scanne den ind i en højere opløsning...?

mvh
Martin

Fra : Bent Fleron

Dato : 08-11-03 18:20

Martin Bjarklev wrote:

> Undskyld, Henning - men jeg kan ikke engang læse den trykte tekst...
> måske du skulle prøve at scanne den ind i en højere opløsning...?

Ja, den er ikke ret tydelig, men jeg prøver med et helt vildt gæt;
nemlig Vattersot.
Jeg mener sygdommen var oppe og vende her i gruppen for ikke så længe
siden, men jeg måtte slå det efter og den kloge bog meddeler følgende:
Sygdom med ophopning af blodets vandige bestanddele i vævene el.
legemets hulheder.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-11-03 00:36

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev Sat, 8 Nov 2003 18:19:40 +0100

> [...]
>siden, men jeg måtte slå det efter og den kloge bog meddeler følgende:
>Sygdom med ophopning af blodets vandige bestanddele i vævene el.

Hørt hos lægen:

Patient: Hvad er det nu med mit blodomløb?
Lægen: Kalk, min kære murermester, kalk.

Patient: Og hvad er det så med nyrerne?
Lægen: Sten, min kære murermester, sten.

Patient: Og hvad så med mine knæ?
Lægen: Vand, min kære murermester, vand.

Patient: Fint, så er det jo faktisk kun en byggetilladelse vi mangler.!

Og så tror jeg iøvrigt også det står Vattesot, men det er godt nok meget
utydeligt.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-11-03 23:50

t"Henning Thogersen" <hthj@it.dk> wrote in message news:gs6qqvka5fmj12bsc27kld87lu3i15qt9s@4ax.com...
> [...]
>

> Det ville glæde mig meget, at få at vide hvad Jensine Laurine Gynther
> døde af, da der er forskellige versioner i slægten.

the scanning is fine

click right hand bottom corner to see in full size in IE 6

some kind of bitmap

Hugh W

--
http://hughw36.blogspot.com GENEALOGE
http://jorvik.blogspot.com Viking

Fra : Henning Thogersen

Dato : 09-11-03 15:50

Hej

Hermed mange tak til alle som har svaret på min forespørgsel.
Jeg har da også lært, at jeg ikke skal uploade gif-filer til min
hjemmeside.

Venlig hilsen
Henning Thøgersen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-11-03 16:45

"Henning Thogersen" <hthj@it.dk> wrote in message news:8uksqv44ar4q4h696hub1i7o6r43s0jsfn@4ax.com...
> Hej
>
> Hermed mange tak til alle som har svaret på min forespørgsel.
> Jeg har da også lært, at jeg ikke skal uploade gif-filer til min
> hjemmeside.

Henning the file was fine
it was missing the .gif end
but it dislplayed fine with MS IE 6
as big as you like

I could not guess the word
because my medical vocabulary is not expert
even though internatioal Latin is the most likely language

ask around doctors and apoteker

Hugh W