Linksys Wireless - problemer med netkort
Fra : Tom Karlsson

Dato : 08-11-03 02:42

Jeg er netop blevet den ulykkelige ejer af en Linksys WRT54G router
med to tilhørende wireless netkort (Linksys WMP54G).

- Når netkortene installeres kan min computer ganske enkelt ikke boote
længere. Er der andre der har oplevet lignende? Jeg har prøvet at
pille samtlige indstikskort ud (med undtagelse af VGA) og lige lidt
hjælper det. Jeg har kunnet finde flere lignende melder på USENET, men
ikke nogen umiddelbar løsning.

Jeg er lidt træt af at stå med netværksudstyr til ca. 2000kr jeg ikke
kan benytte.

Jeg vil i samme åndedrag fraråde handel med Multimedia Experten A/S
(www.m-e.dk), der ikke umiddelbart vil tage den - efter min mening
defekte - vare retur.

Knowledgebase, info, faq eller hvad som helst der kan belyse denne
problematik yderligere er meget velkommen!.

På forhånd tak.

Mvh.
/T

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 09:30

Tom Karlsson wrote:
> [...]
> pille samtlige indstikskort ud (med undtagelse af VGA) og lige lidt
> hjælper det. Jeg har kunnet finde flere lignende melder på USENET, men

Hvilke(t) bundkort har du?

Står der tilfældigvis noget om PCI version 2.2 på netkortene eller
manualen til dem?
Jeg har hørt om problemet før, bare med USB 2.0 og/eller IEEE1394-kort,
som også blokerede boot pga. at det var PCI version 2.2 (og det var
bundkortet ikke).

Fra : Tom Karlsson

Dato : 08-11-03 17:17

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote in message

> Hvilke(t) bundkort har du?

Bundkortene er hhv. et ASUS P2B-D (altså PII dual) og et ældre
bundkort til en AMD-K7. Sjovt nok har jeg også hørt en lille fugl
synge om PCI versioner, men det fremgår ikke på kortet eller i
manualen.

Informationerne er desværre sparsomme fra både Linksys og Multimedia
Experten.

Jeg har idag haft lejlighed til at teste kortet i en AMD Athlon 1200
(ved ikke præcis hvilket bundkort), hvor det fungerer upåklageligt.

> [...]
> Jeg har hørt om problemet før, bare med USB 2.0 og/eller IEEE1394-kort,
> som også blokerede boot pga. at det var PCI version 2.2 (og det var

Mvh.
/T

Fra : Søren Lauritsen

Dato : 12-11-03 21:59

Jeg står overfor at købe den samme Linksys løsning med 54mbit wireless. Men
jeg har et ældre bundkort -Socket 370 FC-PGA. I skulle vel ikke vide om
netop mit bundkort kan håndtere dette Linksys wireless system eller hvilket
PCI version mit bundkort kører med??

+Søren, Århus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-11-03 15:33

"Tom Karlsson" <tom@babylon5.dk> wrote in message
> [...]
> med to tilhørende wireless netkort (Linksys WMP54G).
>
> - Når netkortene installeres kan min computer ganske enkelt ikke boote

Du siger du har købt 2 netkort.... Men kortet virker i den anden pc du har
tilkoblet?

Hvis kortet virker på den anden pc.. ville jeg nu nok mene at det er
konflikter med computeres hardware...

> [...]
> pille samtlige indstikskort ud (med undtagelse af VGA) og lige lidt
> hjælper det. Jeg har kunnet finde flere lignende melder på USENET, men

Har du prøvet at flytte PCI slot for korte?

> [...]
> kan benytte.
>
> Jeg vil i samme åndedrag fraråde handel med Multimedia Experten A/S

De har krav til at ombytte dit kort, hvis det er defekt.. Hvis du vil have
pengene tilbage, må man sende det retur i orginal indpakning så de tkan
sælges igen