Racerbane - ny verden
Fra : Marianne

Dato : 07-11-03 23:02

Hej

Vi tror, at julegaven til vores 6-årige skal være en racerbane, men hvad
vælger man, som er et rimeligt produkt (OK kvalitet til en rimelig pris)?

Vi har ikke noget særligt sted at sætte banen op, så den skal kunne pakkes
ned igen efter brug.

Jeg har bl.a. kigget i den blå avis (dba), og der er diverse brugte baner
til 4-500.- Desværre har jeg ingen ide om, om en Scalextric er bedre end en
Polis etc.

Jeg skal til London i december - vil det mon være en fordel at købe dér?

mvh

Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 17:23

"Marianne" <ng@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vi tror, at julegaven til vores 6-årige skal være en racerbane, men hvad
> vælger man, som er et rimeligt produkt (OK kvalitet til en rimelig pris)?

Her i November / December plejer der, at komme en masse racerbaner på
markedet i bl.a. Bilka, Alta og lignende butikker.
Vi købte en 11 meter bane, for et par år tilbage, i Alta til ca. 3-400 kr.
Den var imo fin kvalitet og blev brugt flittigt, af børnene.
Jeg kan ikke lige huske mærket, på den vi havde.

Du kan jo også overveje en Flexi-bane. Vi købte 3 forskellige
Flexitrax-baner sidste år til børnene og de er blevet brugt flittigt, både
som enkelt- baner, men også sat sammen til en kæmpebane.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Brian K

Dato : 09-11-03 22:50

Buffy wrote:
> [...]
> Flexitrax-baner sidste år til børnene og de er blevet brugt flittigt,
> både som enkelt- baner, men også sat sammen til en kæmpebane.

som mand (og tidligere dreng) kan jeg kun sige....flexitrax og
racerbane....det er to MEGET forskellige ting, kan slet ikke sammenlignes

mvh
brian

Fra : Marianne

Dato : 09-11-03 23:49

> som mand (og tidligere dreng) kan jeg kun sige....flexitrax og
> racerbane....det er to MEGET forskellige ting, kan slet ikke sammenlignes

Nej - det skal være en rigtig racerbane.

B&R har noget på tilbud til 400.- Umiddelbart ser den fin ud, men jeg er
altid nervøs ved, om B&R ikke er noget billigt lort af dårlig kvalitet
(erfaringer, I ved).

Er der noget specielt, man kan se efter? Hvad 'kan' andre baner i en højere
prisklasse?

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 10:19

> [...]
>
> B&R har noget på tilbud til 400.- Umiddelbart ser den fin ud, men jeg er
> altid nervøs ved, om B&R ikke er noget billigt lort af dårlig kvalitet

Den ser OK ud, den i BR. Personligt foretrækker jeg dog, at handle i Toys`r`
us eller Bilka.

> Er der noget specielt, man kan se efter? Hvad 'kan' andre baner i en
højere
> prisklasse?

Det ved jeg desværre ikke. Men for samme pris, kan du vel købe 2 eller 3, af
BR`s racerbaner

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-11-03 10:31

> [...]
> til 4-500.- Desværre har jeg ingen ide om, om en Scalextric er bedre end

Scalextric er da et mærke jeg kan huske fra den gang jeg var i den alder
hvor en racerbane var et stort ønske - *snøft* , det er vel en 35 års tid
siden nu!
Det jeg vil sige med ovenstående er at dette mærke da må have en del solide
erfaringer i at bygge racerbaner.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 14:49

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> siden nu!
> Det jeg vil sige med ovenstående er at dette mærke da må have en del

Ja Scalextric er banen over alle baner. Jeg fik en da jeg var 10 år, og jeg
prøvede den sidste år fordi jeg faldt over den ved et tilfælde. Den virker
endnu, og der er immervæk gået 28 år.
Det er det jeg kalder godt kram.

Mvh
jens