MS Windows
briani 27239
Windows XP - klik lyde når der surfes
Fra : Ole

Dato : 07-11-03 20:50

Hejsa

Når jeg surfer fra side til side, kommer der hele tiden en klik lyd. Denne
funktion må kunne slås fra.

Hvor er det lige man gør dette i Windows XP Home Edition ?

Mvh
Ole

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-11-03 21:52

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> funktion må kunne slås fra.
>
> Hvor er det lige man gør dette i Windows XP Home Edition ?

Hej Ole
De omtalte kliklyde kommer sikkert fra din skærm - hvis ja - så er det det
samme hos mig.

Hilsen
Jørgen

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 07-11-03 21:54

> [...]
> funktion må kunne slås fra.
>
> Hvor er det lige man gør dette i Windows XP Home Edition ?

Start/Kontrolpanel/Lyde og Lydenheder/<faneblad> Lyde

Find "Start Navigation" og sæt den til "Ingen".

Sådan er det i XP Pro, så mon ikke det også gælder XP Home.

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Ole

Dato : 07-11-03 22:06

> [...]
>
> Find "Start Navigation" og sæt den til "Ingen".
>
> Sådan er det i XP Pro, så mon ikke det også gælder XP Home.

Mange tak Flemming. Det var lige netop der jeg slår denne funktion fra. Det
var dejligt og så slipper jeg for klik lyden fra min skærm når jeg surfer.

Mvh
Ole

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-11-03 22:38

> [...]
Det
> var dejligt og så slipper jeg for klik lyden fra min skærm når jeg surfer.

Fint - så er dit umiddelbare problem jo klaret
Men har du overvejet hvorfor den lyd kommer ? Det svarer jo faktisk til at
du har trykket på et nyt link for hvert klik ?
Så vidt jeg kan regne ud er det ting som reklamer på siden, du ser på, der
opdaterer sig løbende - enten for at ligne levende billeder eller osse bare
for at skifte indhold. Det kan vel også være fordi der åbnes skjulte sider
(altså skjulte for dig), der foretager sig et eller andet på din pc - f.eks.
prøver at installere noget Spyware eller andet godt.
Så egentligt sku' du ta' og slå lyden til igen - irriterende men også en
advarsel om at du måske burde have en Firewall og/eller en Pop-Up killer
installeret.
Dette er ikke et forsøg på at skræmme, men vores virkelighed er desværre at
der er temmelig mange syge mennesker derude på nettet. Se blot sommerens
"søde" orm - den lagde jo næsten hele internettet dødt i en uges tid !
Så pas på jer selv derude...(frit efter Hill Street)
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder