baggrund
Fra : viby

Dato : 07-11-03 18:40

Hej - håber jeg spørger det rigtige sted
Jeg har lavet en ramme med et billede og en tekstbox indeni, hvor der er
luft så man kan se baggrunden.
Nu vil jeg gerne have en transperent baggrud sat ind i stedet for
BACKGROUND - COLOR
Jeg har lavet baggrunden i photoshop.

..d1{
TOP: 50px;
LEFT: 175px;
POSITION: absolute;
HEIGHT: 650px;
WIDTH: 648px;
BACKGROUND-COLOR: #935e12;

BORDER-RIGHT: #000000 7px inset;
BORDER-TOP: #000000 7px outset;
BORDER-LEFT: #000000 7px outset;
BORDER-BOTTOM: #000000 7px inset;
}

Hilsen og tak - Viby

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-03 22:49

viby skrev:

> Hej - håber jeg spørger det rigtige sted

Det gør du ikke. Html- og css-spørgsmål hører til i
<news:dk.edb.internet.webdesign.html> (evt. i
<news:dk.edb.internet.webdesign>). Jeg sætter opfølgning til html-
gruppen.

> Jeg har lavet en ramme med et billede og en tekstbox indeni,
> hvor der er luft så man kan se baggrunden.
> Nu vil jeg gerne have en transperent baggrud sat ind i stedet
> for BACKGROUND - COLOR

Så brug farvekoden transparent.

> BACKGROUND-COLOR: #935e12;

Ret til:

   BACKGROUND-COLOR: transparent;

FUT: dk.edb.internet.webdesign.html (svar på dette indlæg havner i
nævnte gruppe og kan ikke ses her)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : viby

Dato : 09-11-03 09:58

> Så brug farvekoden transparent.

> Ret til:
>
> BACKGROUND-COLOR: transparent;

Tak skal du ha´.......Hvis jeg gerne vil have baggrunden i textboxen 30%
transparent - hvordan koder jeg så det.
Hilsen Vibeke

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 09-11-03 13:59

> Tak skal du ha´.......Hvis jeg gerne vil have baggrunden i textboxen 30%
> transparent - hvordan koder jeg så det.

Så skal du lave en 30% transparent png og indsætte som baggrund og
derefter følge vejledningen på
http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html, så du kan få IE
med også.
- Bemærk at siden kan virke som om den er død, da serveren tilsyneladende
ikke er alt for frisk.

--
Ryan Kristensen

Fra : viby

Dato : 09-11-03 14:48

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmaill.invalid> skrev i en meddelelse
newsrydfpduwklmmt6@news.inet.tele.dk...

> [...]
> med også.
> - Bemærk at siden kan virke som om den er død, da serveren

Tak skal du have
Jeg kæmper videre - det er meget nyt for mig alt det her.
Hilsen Viby