MS Windows
briani 27239
Hukommelse
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 07-11-03 18:16

Hej i NG.

Jeg kan bruge min pc i timevis uden problemer, men når jeg så går på nettet
( IE ) varer det ikke mange minutter, før jeg får meddelelsen, for lidt
hukommelse, min virtueller hukommelse er sat til 2000 MB. Er der nogen der
har et bud på hvad problemet kan være. Jeg har XP

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 18:40

In article <bogk02$seu$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
> hukommelse, min virtueller hukommelse er sat til 2000 MB. Er der nogen der

Hvor meget RAM har du i maskinen og hvad bruger du den ellers til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 07-11-03 23:04

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <bogk02$seu$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
>
> Hvor meget RAM har du i maskinen og hvad bruger du den ellers til?

> [...]

Hej.

Jeg har 384 MB, og det eneste jeg har på er XP og Office pakken. Jeg vil
ikke installere mere, før den er oppe at køre ordentligt. Min HD er på 20
GB. Jeg har i 2 år kørt Windows 98 uden problemer. Mon det kan være mine
ram-moduler?

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-11-03 23:17

"Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> GB. Jeg har i 2 år kørt Windows 98 uden problemer. Mon det kan være mine

Sæt straks den virtuelle hukommelse ned til 100-150% af din fysiske ram.
Windows spilder lige nu en masse tid blot på at styre alt det snavs, den har
smidt ned i din 2.000 Mb swap-fil.
Muligvis vil IE opføre sig mere normalt, hvis Windows har lidt mere
"overskud" i.f.t. at holde styr på swap-filen.
Med den mængde ram må IE slet ikke lave sådan et problem.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 08-11-03 08:28

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "overskud" i.f.t. at holde styr på swap-filen.
> Med den mængde ram må IE slet ikke lave sådan et problem.

Hej.

Den stod på 540 fra starten af, så det vil ikke hjælpe

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-11-03 21:57

> [...]
> hukommelse, min virtueller hukommelse er sat til 2000 MB. Er der nogen der
> har et bud på hvad problemet kan være. Jeg har XP

Hej Kurt
Har du prøvet de forskellige indstillinger vedrørende styringen af den
virtuelle hukommelse.
Jeg har også været udsat for et par tilfælde hvor systemet ikke tillader
brug af virtuel hukommelse overhovedet..
Hilsen
Jørgen

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 07-11-03 23:06

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har også været udsat for et par tilfælde hvor systemet ikke tillader
> brug af virtuel hukommelse overhovedet..

Hej.

Jeg har prøvet lidt forskelligt, men der er jo et hav af muligheder, så det
er lidt svært.

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-11-03 09:08

In article <boh4vk$1g06$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
> Jeg har prøvet lidt forskelligt, men der er jo et hav af muligheder, så det
> er lidt svært.

Hvad står "Temporary Internet Files" til?

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 08-11-03 09:42

> In article <boh4vk$1g06$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
>
> Hvad står "Temporary Internet Files" til?
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Den står på 400

MVH. Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-11-03 13:18

In article <boia91$2ndc$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
> Den står på 400

Sæt den ned til 10.

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 08-11-03 19:05

> In article <boia91$2ndc$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
>
> Sæt den ned til 10.
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Det har jeg prøvet, men uden resultat,
Nu installerer jeg snart Win 98 igen.

Mvh. Kurt

Fra : Jens

Dato : 09-11-03 11:38

"Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> skrev i en meddelelse

> har et bud på hvad problemet kan være. Jeg har XP

Hvad er det for en maskine ?
ram, cpu, ?

Mvh Jens

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 09-11-03 15:48

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en maskine ?
> ram, cpu, ?
>
> Mvh Jens

Det er en AMD Athlon 600 Mhz med en stang 128 MB SD-RAM PC
og en stang 156 Kingston Value Ram 256 MB PC-133

Her er nogle af de fejl jeg har fået i dag.

1: Der opstod fejl under forsøg på at indlæse meddelelse
( der er ikke tilstrækkelig hukommelse )
2: Rundll 32 error i Win\system32\mslaugh.exe
3: Generis Host Process for win32 har fundet fejl og afsluttes, jeg kan
så se at det er Svchost.exe det er galt med, og har læst andetsteds, at
det må være virus, men at filen ikke kan slettes ( Hvad gør man så? )
4: Rundll 32 exe programfejl. Instruktionen ved "0x30c7429a"
referede hukommelse ved "0x00ee0f40"
hukommelse kunne ikke "read"
Det er denne fejl der får mig til at tro det er mine ram moduler XP har
problemer med.

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Jens

Dato : 09-11-03 16:05

> [...]

> 1: Der opstod fejl under forsøg på at indlæse meddelelse
> ( der er ikke tilstrækkelig hukommelse )
> 2: Rundll 32 error i Win\system32\mslaugh.exe

Kig lige på denne søgning på det filnavn :
http://www.google.dk/search?q=mslaugh.exe&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

> 3: Generis Host Process for win32 har fundet fejl og afsluttes, jeg kan
> så se at det er Svchost.exe det er galt med, og har læst andetsteds, at
> det må være virus, men at filen ikke kan slettes ( Hvad gør man så? )

Starter i fejlsikret, efter at have hentet diverse remvaltools fra symntec
eller andre stedder, fjerne virussen, gennemsøger med en god virus scanner,
og opdaterer sit OS med diverse opdateringer mod feks blaster.
(en fil der ikke kan slettes tager man ejerskabet over, og sletter den med
magt.)
(check hvilke processer der kører i taskmannager, der skal ikke være noget
"ukendt" der, alle processer kendes af google.dk......., god arbejdslyst....

Mvh Jens

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 09-11-03 20:26

> [...]
> (check hvilke processer der kører i taskmannager, der skal ikke være noget
> "ukendt" der, alle processer kendes af google.dk......., god

Tak skal du ha
Jeg gik ud af 8 klasse for snart 40 år siden, da havde jeg haft engelst i 2
år.
Så det er vist lettere for mig at skrive format c:

Mvh Kurt Nielsen

Fra : Jens

Dato : 09-11-03 20:50

"Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skal du ha

np.

> Jeg gik ud af 8 klasse for snart 40 år siden, da havde jeg haft engelst i
2
> år.
> Så det er vist lettere for mig at skrive format c:

Nejda, søg på google med dk til sidst og se hvad der sker.
Format er en løsning, men hvor længe varer det inden næste gang, er det ikke
nemmere bare at få lært hvad der skal være der ?
(det er ca 25-30 processer på en standard maskine.)

Søg eventuelt i gogle grupper, under windowsgruppen.

Mvh Jens som har en mail for at bruge den.

Fra : Bossy

Dato : 10-11-03 04:51

syntes jens lige skal huske på at blaster IKKE kan angribe en win 98
maskine...!!!

bossy

Fra : Jens

Dato : 10-11-03 07:49

"Bossy" <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> skrev i en meddelelse

> syntes jens lige skal huske på at blaster IKKE kan angribe en win 98
> maskine...!!!

Det vidste jeg ikke den ikke kune..... ?
Og hvad laver mslaugh.exe så på maskinen ?

Det er iøvrigt underordnet, jeg har vist ikke påstået det var blaster, men
at der er nogle processer som ikke burde være kørende, de skal væk uanset
hvad det er for nogen hvis maskinen skal køre stabilt igen.

Mvh Jens.
Til Kurt. : start med at tømme "midlertidige filer" og cookies i
internetindstillingerne for explore, det kan være det hjælper en del sammen
med et virus program.
Der efter hent og kør Adaware fra lavasoft.com, og spybot fra....(hmm), find
begge med google, de er gratis.

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-11-03 23:33

In article <bon1tn$m8b$1@news.net.uni-c.dk>, qualen@FJENDETTEaab-net.dk
says...
> syntes jens lige skal huske på at blaster IKKE kan angribe en win 98
> maskine...!!!
>
> bossy

Jeg synes lige at bossy skal:

1. Lære at citere rigtigt
2. Lære at læse det første indlæg i en tråd
3. Slappe lidt af

Fra : Jens

Dato : 10-11-03 23:40

> [...]

> Jeg synes lige at bossy skal:
>
> 1. Lære at citere rigtigt
> 2. Lære at læse det første indlæg i en tråd

Citat fra første post i tråden : [........Er der nogen der
har et bud på hvad problemet kan være. Jeg har XP

Mvh. Kurt Nielsen .....] citat slut.

Det havde jeg da helt glemt........

Så Jesper kan kun få ret af mig.

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 17:37

In article <bolk3d$u06$1@news.cybercity.dk>, kurt@tv.dk says...
> så se at det er Svchost.exe det er galt med, og har læst andetsteds, at

Svchost.exe eller Scvhost.exe ?

Den første er en vigtig systemfil og den anden er en du skal slippe af
med hurtigst muligt. Kig nu godt efter hvilken du har på din maskine.