MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gendanner Windows XP selv systemfiler?
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 07-11-03 16:53

Jeg har nogle maskiner med Windows XP. Der er nogle pauseskærme som man ikke
kan afinstallere.
Hvis man sletter dem fra \windows\system32 kommer de igen helt af sig selv.

Er der noget med at XP selv kan gendanne disse "system" filer? Hvor slår man
det fra?

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Edmund

Dato : 07-11-03 18:09

Jeppe Ladefoged skrev:

> Er der noget med at XP selv kan gendanne disse "system" filer? Hvor
> slår man det fra?

Jeg aner ikke om man kan slå det fra nogen steder.

Slet filerne fra
C:\WINDOWS\system32\dllcache

og måske også fra
C:\WINDOWS\ServicePackFiles
Denne mappe har man kun hvis man selv har installeret SP1
(man skal være lidt hurtig, hvis filerne ligger i begge mapper)

Jeg har nu aldrig prøvet med pauseskærme, men med andre systemfiler.
Sletter man filerne i ovennævnte mapper, spørger XP om XP cd, når man
prøver at slette eller overskrive systemfiler, men XP nævner i så fald
ikke hvilke filer det drejer sig om, ikke i XP home i hvert fald.
--
Mvh Edmund

Fra : G & P Lundberg

Dato : 07-11-03 19:58

Edmund <nospam@surfpost.dk> skrev:

>Jeg aner ikke om man kan slå det
> [...]
Hvis du vil undgå at den gendanner, skal du højreklikke på denne
computer og sætte flueben i deaktiver systemgendannelse! Når du så
er færdig med dine tiltag fjerner du fluebenet igen!
Prøv det!
--
Mvh. Per

Fra : Edmund

Dato : 07-11-03 20:38

G & P Lundberg (slet AU9GB) skrev:

> [...]
> computer og sætte flueben i deaktiver systemgendannelse! Når du så
> er færdig med dine tiltag fjerner du fluebenet igen!

Funktionen "systemgendannelse" har ikke noget med automatisk
gendannelse/beskyttelse af systemfiler at gøre.

--
Mvh Edmund

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 09-11-03 17:10

> [...]
selv.

> Er der noget med at XP selv kan gendanne disse "system" filer? Hvor slår

Jeg har selv fundet lidt omkring emnet
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wfp/setup/about_windows_file_protection.asp

Jeg kan ikke umiddelbart se at det kan slås fra nogle steder.