CVSD / LDAP integration
Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 07-11-03 14:20

Hejsa,

Er der nogen, der ligger inde med viden om subj? Jeg ønsker at
implementere LDAP bruger og gruppe validering fra CVSD imod en LDAP server.

Er der nogen, der kender nogle gode ressourcer på nettet?

mvh.

Nikolaj Hansen

Fra : Alex Holst

Dato : 07-11-03 22:10

Nikolaj Hansen <barnabasdk@yahoo.dk> wrote:
> Er der nogen, der ligger inde med viden om subj? Jeg ønsker at
> implementere LDAP bruger og gruppe validering fra CVSD imod en LDAP server.
>
> Er der nogen, der kender nogle gode ressourcer på nettet?

Jeg troede foerst du mente 'cvs server' men ser nu at der rent faktisk
findes noget der hedder cvsd. Da cvsd blot er en wrapper om cvs i
pserver mode, ser jeg ikke nogen mulighed for LDAP integration medmindre
du begynder at hacke i koden.

pserver mode faar blot cvs til at kigge i den relevante passwd fil efter
et gyldigt brugernavn og kodeord.

Hvis du vil blande LDAP eller andet ind i situationen skal du nok pakke
cvs ind i en ssh implementation der kan tale med et ldap subsystem.