MS Windows
briani 27239
Irriterende XP problem
Fra : mwm

Dato : 07-11-03 13:46

Hej

Når jeg starter computeren op, og skrivebordet kommer frem er det som om at
den står og arbejder med et eller andet.

Når jeg kører cursor-pilen ned over processlinien kommer timeglasset frem.

Sådan kan den stå i 3 min inden den har "knoklet" færdig med det den er i
gang med.

Nogen bud??

mvh

Michel

Fra : Torben

Dato : 07-11-03 13:53

"mwm" <loumic@XXmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
frem.

> Sådan kan den stå i 3 min inden den har "knoklet" færdig med det den

Prøv at gå i joblisten og se hvad der sker.
--
Mvh Torben

Fra : Davidsen

Dato : 07-11-03 16:05

> [...]
>
> Sådan kan den stå i 3 min inden den har "knoklet" færdig med det den er i

Hvis du har en DHCP baseret ADSL forbindelse kan det være (noget af)
problemet. Jeg har erfaret at det i XP kan tage en evighed at få tildelt en
IP-adresse, hvor det i fx. WinME gik ganske hurtigt. Har dog aldrig fundet
hverken bekræftelse eller løsning på problemet.

Ellers findes der diverse programmer, der kan analysere og optimere
boot-processen. Kan kun lige huske BootVis i farten...

Mvh
Davidsen

Fra : Kale Kop

Dato : 07-11-03 17:06

Kør -> msconfig klik på start så kan du hvilke programmer som windows
starter før den er klar til brug.
mvh
Kale

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 17:08

> [...]
frem.

> Sådan kan den stå i 3 min inden den har "knoklet" færdig med det den er

Har du Norton Antivirus installeret?

Se følgende tråde:

og løsningen:

Fra : mwm

Dato : 07-11-03 17:20

Jeg vil godt tro at det er Norton Antivirus der skaber problemet. Jeg har
installeret XP oven i WIN ME og det kan Norton Antivirus åbenbart ikke
acceptere.
Jeg får ved hver opstart en prompt der siger at jeg skal afinstallere
Antivirus og geninstallere det i det operativsystemet er opgraderet.

Men når jeg prøver at afinstallere skidtet får jeg en melding om at jeg skal
lave en administrator-konto og det kan jeg ikke. Jeg kører i ring med nogle
prompter.
Min eneste mulighed (tror jeg da selv) er at formattere hele dynen så jeg
har ren r.. at trutte i. Med mindre I har en anden ide.

Såfremt jeg skal formattere drevet - hvordan gør jeg så det nemmest -
hvordan gør jeg det når jeg kører XP??
Jeg har opdelt harddisken, men i en uhensigtsmæssig størrelse 2/22GB det vil
jeg gerne ændre til 8 / 16GB men øhh igen -hvordan??

med venlig hilsen

Michel

Fra : Christian Spøer

Dato : 07-11-03 18:38

> Såfremt jeg skal formattere drevet - hvordan gør jeg så det nemmest -
> hvordan gør jeg det når jeg kører XP??

Bruger XP-cd'en til at boote i, og vælger formater i løbet af
installationen. Husk at tage NTFS-filsystem nu du har muligheden. Det er
lidt hurtigere og sikrere end FAT32.

> Jeg har opdelt harddisken, men i en uhensigtsmæssig størrelse 2/22GB det
vil
> jeg gerne ændre til 8 / 16GB men øhh igen -hvordan??

2GB er nok til XP. Bare vælg de ting fra du ikke skal bruge i Tilføj/Fjern
Programmer, læg swapfilen over på den store partition og evt. slå System
Restore fra.
Med den konfiguration bruger min XP ca. 1.81GB inkl. Office og diverse andre
programmer.
Men ellers kan du vælge at repartitionere under installation af XP. Bare
følg med i hvad der står på skærmen. Det hele giver ok mening. Du skal bare
vælge at fjerne begge partitioner, og så oprette nye, på den ønskede
størrelse. Min XP partition er på 3GB.
Husk at finde et sted til dine værdifulde data. Evt. en cd (eller 2).

Mvh
Christian

Fra : mwm

Dato : 08-11-03 09:15

Tak for svaret (ene)

Jeg vil som Christian siger formattere skidtet og geninstallere xp, jeg
prøvede igår men synes ikke på noget tidspunkt at blive spurgt om om jeg vil
formattere drevet. Jeg blev i stedet henledt til at lave en partion (G-drev)
og så ligge xp der.

Jeg vil have xp til at ligge på C-drevet men det er ikke stort nok. (Klart
nok for den har jo ikke slettet den tidlige version af xp) Derfor afbrød jeg
installationen for at søge råd her i gruppen.

Må måske nok konstatere at min viden om xp (af/installering) er lige med en
14 dage gammel karkluds viden om samme emne. Men hjælp mig lige

mvh

Michel

Fra : Edmund

Dato : 08-11-03 09:41

mwm skrev:

> jeg prøvede igår men synes ikke på noget tidspunkt at blive spurgt om
> om jeg vil formattere drevet.

Nej XP er lidt træls hvad det angår.

Når man har bootet på XP cd´en skal man først vælge at slette en
partition, før man får muligheden for at formatere.

Der kommer noget tekst hvor der står tryk "L" for at slette partition.

Du skal så også markere og slette din 22 GB partition før du kan lave
den nye 8 / 16 opdeling, men husk det sletter jo alle data

--
Mvh Edmund