Bakke-scratch
Fra : Towli

Dato : 07-11-03 12:33

Hej

Vores kat's kattebakke står på badeværelset der ligger tæt på vores
soveværelse.
Vi er nødt til at have de mellemliggende døre (dvs til soveværelset og
badeværelset) åbne og når schi-schi skal på toilettet midt om natten vågner
vi tit ved at hun skraber som død og helvede i det der kattegrus i
plastik-kattebakken.
Det larmer meget og jeg tænkte om nogen af jer har haft det samme problem og
har en løsning...???
Findes der katte bakker af andet materiale end hård plast der ikke larmer så
forbandet når katten skraber i gruset eller er der andre løsninger?

Tak for et råd
/Jan

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 07-11-03 13:15

> [...]
> Findes der katte bakker af andet materiale end hård plast der ikke larmer så
> forbandet når katten skraber i gruset eller er der andre løsninger?

Hej Jan.

Jo, jo da....det kender jeg skam godt. Nogle gange spekulerer man på, om
kræene er igang med at grave sig ned til underboen .

Jeg har godt nok aldrig set kattebakker i andet materiale end plastic.
Jeg kan nu heller ikke komme i tanker om et alternativt, praktisk
materiale, der ville larme mindre. Og problemet er jo, at de bliver ved
med at grave, selv om de har nået bunden af bakken. Derfor er det også
min erfaring, at hvis der er et temmelig tykt lag grus i bakken, så er
det sværere at grave bunden fri, og derfor larmer det mindre.

Håber du kunne bruge det til noget .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 15:11

Towli skrev i <news:bofvte$49f$1@news.cybercity.dk,>:

> Findes der katte bakker af andet materiale end hård plast der ikke
> larmer så forbandet når katten skraber i gruset eller er der andre
> løsninger?

Jeg synes der er både mindre larm, griseri og lugt med et
toilethus - altså en overdækket bakke.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Dorthe Koch

Dato : 08-11-03 06:49

> har en løsning...???
> Tak for et råd
> /Jan

Hejsa,

Ja, jeg kan kun tilslutte mig de to andre. Mikkels bakke står også på
badeværelset. Han har en overdækket bakke med et tykt lag grus i.
Derudover har jeg sat bakken på et stykke tykt gulvtæppe - egentligt for
at tage det værste grus af hans poter, når han går fra bakken, men det
har altså også en "lyddæmpende" effekt, når bakken ikke står direkte på
det hårde gulv.

Håber, du finder det behjælpeligt i kampen for en bedre nattesøvn.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Towli