Concat giver NULL
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 07-11-03 09:52

Hej,

min SQL2000 server driver mig til vanvid over at jeg ikke kan concatte 3
strenge i mit view:

CREATE VIEW dbo.dataCVR AS
SELECT
   Navn_1 + ' ' + Navn_2 + ' ' + Navn_3   AS Navn,
   Telefonnummer             AS Telefon,
   Telefax                AS Fax,
   E_Mail                AS Email

FROM
   dbo.CVR

Navn_1 er altid udfyldt, mens Navn_2 og Navn_3 oftest er NULL. Når jeg
kører viewet så får jeg NULL i feltet Navn. Jeg ved godt at man får NULL
hvis man concatter på denne måde, derfor har jeg forsøgt at rode lidt med

SET CONCAT_NULL_YIELDS_NULL OFF

men kan ikke finde ud af hvor den skal ind.

Hilfe, plz!

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kamNO@SPAMit.stam.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-11-03 12:17

"Klaus Ambrass" <kam@it.stam.dk> wrote in message
> [...]
>
> SET CONCAT_NULL_YIELDS_NULL OFF
>
> men kan ikke finde ud af hvor den skal ind.

Brug ISNULL ...

- Peter

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 07-11-03 13:09