Hvilket foder? (Lidt lang)
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-11-03 22:39

Her sidder jeg så med en MEGET træt kat og en hyper aktiv Teddy der ikke
fatter en skid af livet.
Nu er Cheeta steriliseret og Teddy blev kastereret for 2 år siden. Jeg
spurgte om Cheeta var for tyk, da jeg nok syntes at hun var blevet lidt bred
over ryggen, men det er lidt svært at se for alt pelsen når man nu kun har
haft korthårs katte. Hun var tyk, men ikke FOR tyk, men nu når hun er blevet
steriliseret var der nok en chance for at hun ville blive FOR tyk hurtig.
(Lidt forvirrende?)
Teddy er også lidt tyk, så det kunne jo være smart at give dem det samme
foder, men hvilket?
Fik en prøve på noget Royal Canin Young Female operation. Der står at man
kan bruge det i op til 6 måneder. Hvad mener man med det og hvorfor er det
kun til hunkatte?
Hvilket mærke og type foder vil i anbefale mig?

Hilsen Linda

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-11-03 23:17

In article <3faabf58$0$4355$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Linda
Hedegaard Jensen <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> kun til hunkatte?
> Hvilket mærke og type foder vil i anbefale mig?

Du kan læse om foderet her.
http://makeashorterlink.com/?L3F223776
det med de 6 måneder forstår jeg ikke helt - det lyder da som om det er
til neutraliserede hunkatte fra de bliver neutraliserede og til de er 7
år?
Det lyder da som god mad, synes jeg?

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-11-03 23:21

> [...]
> kun til hunkatte?
> Hvilket mærke og type foder vil i anbefale mig?

Jeg ville bruge et light foder til begge katte. Der findes mange gode
light fodre på markedet - det light foder med mindst fedt er Hill's
Maintenance Light.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Dorthe Koch

Dato : 07-11-03 05:38

Hej Linda,

Godt Cheetah er vel hjemvendt. Det er nu rarest at have dem hjemme igen.

> [...]
> haft korthårs katte. Hun var tyk, men ikke FOR tyk, > Teddy er også lidt
tyk, så det kunne jo være smart at give dem det samme

Hmmm, det svar fik jeg også ved Mikkels nylige indlæggelser, og man
anbefalede slankekost, omend ikke en direkte slankekur. Jeg fik noget
Specific FDR af dyrlægen, og det er faktisk godt. Han vil da klart
hellere have hans sædvanlige RC Indoor, men det bruger vi nu som
godbidder i stedet. Specific er også det første foder han har villet
spise som "vådfoder" (pillerne blandet med vand). Desuden er hans pels
blevet kolo-enorm flot.

> Fik en prøve på noget Royal Canin Young Female operation. Der står at man
> kan bruge det i op til 6 måneder. Hvad mener man med det og hvorfor er det
> kun til hunkatte?

Det forstår jeg ikke helt. Men held og lykke i foder-junglen. Det kan
sgisme være svært dét med foder. De lover jo alle guld og grønne skove.

Med venlig hilsen

Dorthe Koch...........- som nu vil kassere hendes ellers afholdte
moppedreng af uldsweater, da Mikkel i nat har fået bakset den ud af
skabet og brugt den som kombineret seng/sutteklud/legetøj/bideting.
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bente Jepsen

Dato : 07-11-03 06:42

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> Dorthe Koch...........- som nu vil kassere hendes ellers afholdte
> moppedreng af uldsweater, da Mikkel i nat har fået bakset den ud af
> skabet og brugt den som kombineret seng/sutteklud/legetøj/bideting.

Hej Dorthe
Det er da altid noget, at han ikke brugt den som tissebakke

Mange hilsner
Bente

Fra : Pia J

Dato : 07-11-03 08:11

> [...]
> kun til hunkatte?
> Hvilket mærke og type foder vil i anbefale mig?

Jeg har i et par måneder brugt RC Siameserfoder - til 2 huskatte og 2
huskat/Maine Coon med tendens til rødt tandkød og mavedeller, derfor skal
det være et foder med store bidder, men RC MCO feder for meget, hvor
siameserfoderet er lavet til katte som skal være slanke og aktive - meget
protein og minimalt fedt tror jeg.

Det har virket helt eminent, begge de herrer har tabt sig og deres tænder er
nogenlunde. De har også fået den lækreste bløde pels, troede ellers den var
lækker i forvejen, men nu er den virkelig prima.

Jeg overvejer at tilsætte lidt normalfoder her i vinter, i hvert fald til
Mivs som helst ikke vil bo inde for meget af tiden. Der ryger nemlig lidt
mere af Siamfoderet end normalt synes jeg, men det er jo fint de kan spise
sig mætte uden at tage på af det. Rådet fik jeg af en somali-opdrætter, som
oplever at det slanker bedre end lightfoder. Og kattene synes det er mums.

Pia

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-11-03 10:31

I øjeblikket køber jeg mit foder hos Olivers og jeg har lige opdaget at de
også er begyndt at sælge light foder. Tager lige et print af ingredienserne
og tager med ned til dyrlægen når stingene skal tages næste mandag. Han må
vel kunne se om det er et okay foder. Det er lidt lettere for mig at købe
gennem Olivers for jeg har ingen kørekort så jeg skal slæbe foderet hjem.

Hilsen Linda
P.s Hun havde også fået øremider. Dyrlægen sagde at hun havde vildt meget
ørevoks og der nedenunder var en masse øremider. Ad. hold op hvor jeg følte
mig som en dårlig katteejer da han sagde det. Tænk at jeg ikke havde opdaget
det .
Nu vil han se om de er væk når stingene skal tages, da hun ikke kan få
øredråber nu pga. den nye øretatovering.
Hvorfor er hun egentlig grøn i begge ører? Bliver de ikke kun tatoveret i
det ene øre?

Fra : Pia J

Dato : 07-11-03 10:34

> Hvorfor er hun egentlig grøn i begge ører? Bliver de ikke kun tatoveret i
> det ene øre?

Nej, man tatoverer omvendt i det andet øre, da det yderste eller inderste
tal nogen gange kan være svært at læse - så står det "baglæns" på den anden
side, så er man mere sikker på at kunne læse hele kombinationen.

:Pia

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-11-03 10:38

Hold da op hvor smart

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-11-03 11:10

> [...]
anden
> side, så er man mere sikker på at kunne læse hele kombinationen.

Pia, fik du at vide, at man ikke måtte røre det grønne (altså fjerne det)?
Jeg har jo lige fået tatoveret Keanu, og fik at vide (under en desværre
kaotisk udlevring midt i "myldretiden" med fyldt venteværelse) at jeg ikke
måtte vaske det, fordi det så ville smitte voldsomt af, men at jeg i stedet
måtte nulre.
Da farven så efter en uge var væk, viste det sig, at man kun kan se det
halve af tatoveringen i hvert øre (så er det jo smart nok at det kan stykkes
sammen fra begge ører). Da jeg ringede til dyrlægen og sagde det, fortalte
de nu, at farven skulle sidde på i 2 uger, og at man absolut ikke måtte
hjælpe den af. Det synes jeg jo godt de kunne have sagt fra starten, for det
har jeg aldrig hørt før.

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 07-11-03 11:48

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message

> Pia, fik du at vide, at man ikke måtte røre det grønne (altså fjerne det)?
> Jeg har jo lige fået tatoveret Keanu, og fik at vide (under en desværre

Jeg har hørt andre steder (her) at man ikke måtte røre det. 3 af mine fik i
øvrigt sort, som ikke smittede så meget af som den grønne.

Men fra vores fælles dyrlæge fik jeg INTET at vide. Men det er åbenbart en
regel mere end undtagelse, at de hver især har deres egen mening om tingene
dernede. Det er jeg da lidt træt af! Var vores "ikke-ven" involveret i nogen
af procedurerne?

Jeg synes de sorte (som nu er blå) ører holdt bedre end den grønne (Muddi).
Eller også er det en vis person som ikke er ligeså grundig... Jeg er snart
parat til at tro hvad som helst.

:Pia

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 07-11-03 15:39

Jeg har aldrig fået at vide, at man ikke må røre ved tattoo farven, men
har nu heller aldrig gjort det.
Uanset hvor meget overskydende farve der er, så piller jeg slet ikke
Må så bare finde mig i at der er farve, rundt omkring i hytten *G*

> [...]
> Eller også er det en vis person som ikke er ligeså grundig... Jeg er snart

Her har Neo og Atomic grøn tattoo og de er let læselige. Dixie har
sort/blå og jeg kan overhovedet ikke tyde det. Har snakket med dyrlægen,
om at hun skal omtatoveres.

Hilsen
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 07-11-03 16:06

> Her har Neo og Atomic grøn tattoo og de er let læselige. Dixie har
> sort/blå og jeg kan overhovedet ikke tyde det.

Måske det ikke har så meget med farven at gøre, som teknikken? Mine er jo
alle tatoveret i år, så det er ikke til at sige, hvordan det ser ud senere.

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-11-03 22:14

> [...]
tingene
> dernede. Det er jeg da lidt træt af! Var vores "ikke-ven" involveret i

Jeg bad specifikt om at få Jens - men da både aflevering og afhentning
foregik via en klinikdame (som jeg i øvrigt ikke er så vild med), så aner
jeg ikke, om det rent faktisk er ham, der har udført kastraktion og
tatovering. Kan man forestille sig, at det er vet.sygeplejersken, der laver
tatoveringen?

> Jeg synes de sorte (som nu er blå) ører holdt bedre end den grønne
(Muddi).
> Eller også er det en vis person som ikke er ligeså grundig... Jeg er snart
> parat til at tro hvad som helst.

Hmm, jeg skulle nok have bedt om sort så. Jeg fik at vide, at jeg skulle
vente 2 uger, og hvis det så stadig ikke var i orden, måtte jeg komme ned
med ham. Jeg er ikke så vild med at han skal i narkose igen, bare for at få
tatoveret ører om, men på den anden side er det jo heller ikke særlig smart,
at det ikke engang står tydeligt, når det er helt nyt.

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 08-11-03 08:26

> [...]
> jeg ikke, om det rent faktisk er ham, der har udført kastraktion og
> tatovering. Kan man forestille sig, at det er vet.sygeplejersken, der

Det kunne man nok godt tænke sig. Måske han har været ved at vågne, så de
ikke har fået presset sværten godt nok ind i øret?

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-11-03 17:11

In article <bofr43$kfr$1@sunsite.dk>, Else Gyldenkærne
> [...]

> de nu, at farven skulle sidde på i 2 uger, og at man absolut ikke måtte

Aha - mon det er forklaringen på at mines numre er stort set væk - og
var det ret omgående? - og de er selvfølgelig kun mærket i det ene
øre - øv! (Oprindelig sort farve - nu pletvis og gråblå..
Donna og Ditte vasker nemlig ører på hinanden til den store guldmedalje
- og de nytatoverede ører, der sikkert irriterede og gjorde ondt var de
selvfølgelig osse vældig hjælpsomme med
Jeg fik heller ingen vejledning i sin tid, så jeg troede faktisk at
farven blev hvor den var og stoppede dem ikke. Så skulle jeg nok osse
have skilt dem ad..
Da dyrlægen så hvor ulæseligt det var, tilbød han at lave et mærke i
det andet øre osse. Men jeg var ikke lige i humør til at lægge mine
(inde)katte i narkose igen - det tog ret hårdt på Donna den første
gang, så vi har aldrig gjort mere ved det, indrømmet..

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 16:13

Pia J wrote:

> [...]
> inderste tal nogen gange kan være svært at læse - så står det
> "baglæns" på den anden side, så er man mere sikker på at kunne læse

Min Zoey blev kun tatoveret i det ene øre her i sommers, dyrlægen sagde
intet om begge ører - mærkeligt at de ikke gør det samme :-?

Sværten var sort, og jeg fik at vide at jeg ikke skulle røre dét.

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 07-11-03 16:30

Danielle Nielsen skrev i en meddelelse...

> Min Zoey blev kun tatoveret i det ene øre her i sommers, dyrlægen sagde
> intet om begge ører - mærkeligt at de ikke gør det samme :-?
>
> Sværten var sort, og jeg fik at vide at jeg ikke skulle røre dét.

Det lyder som samme slags tatovering som mine to tøser Freya og Devi har
fået hos vores dyrlæge. I modsætning til mange andre steder, sidder fru
dyrlæge nemlig nede på klinikken og leger professionel mennesketatovør - det
hele er lavet i hånden og det skulle holde længere på den måde.

Mvh Tina - og de tatoverede tøser - og så Gizmo der er gammeldags, blå og
falmet til uigenkendelighed (tatoveringen altså )
www.gizzemissen.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 19:02

> [...]
>
> Mvh Tina - og de tatoverede tøser - og så Gizmo der er gammeldags,
> blå og falmet til uigenkendelighed (tatoveringen altså )

Nej, det er nu ikke håndlavet, men tallene er også blålige nu.
Kreativ dyrlæge du har - kan man så selv få en lille "tusse" også, nu man
alligevel er der??

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 08-11-03 14:06

Ikke for at lyde som en sur kælling, men jeg har ikke rigtig fundet ud af
hvilket foder jeg skulle købe

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3faabf58$0$4355$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Pia J

Dato : 08-11-03 14:51

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in message
> Ikke for at lyde som en sur kælling, men jeg har ikke rigtig fundet ud af
> hvilket foder jeg skulle købe

Du har da fået masser af forslag, men så skrev du, at du hellere ville bruge
Olivers - og det er vel også fint nok!

Som sagt, det mest slankende foder jeg kender, som samtidig giver masser af
krudt, er RC Siameser.

:Pia