MS Windows
briani 27239
Fax og mobiltelefon
Fra : Kasper Hartwich

Dato : 06-11-03 22:38

Heju.

Er der nogen af jer der kender et faxprogram til Windows, der kan sende
en fax via den infrarøde port til en mobiltelefon (Nokia) med faxmodem?

Kasper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-11-03 23:56

"Kasper Hartwich" <kasperh@image.dk> skrev i en meddelelse

> Heju.
>
> Er der nogen af jer der kender et faxprogram til Windows, der kan sende
> en fax via den infrarøde port til en mobiltelefon (Nokia) med faxmodem?
>

> Kasper

Øhhh - kan de ikke alle sammen det ?
I fax-programmets opsætning forventer jeg at jeg selv kan vælge hvilket
modem, programmet skal bruge som standard-forbindelse.
Derefter burde det da bare selv connecte til mobilen hver gang ?
Husk dog at mobilens modem-driver skal være installeret og telefonene være
tilsluttet (via IR) før du kan vælge det modem inde i fax-programmet -
ellers kan programmet næppe se dit mobil-modem.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Kasper Hartwich

Dato : 07-11-03 11:18

Jesper Hedegaard wrote:

> Øhhh - kan de ikke alle sammen det ?

Det ved jeg ikek. Kender ikke nogle faxprogrammer. Gør du?

Har du nogle erfaringer med det?

Kasper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-11-03 12:02

> Det ved jeg ikek. Kender ikke nogle faxprogrammer. Gør du?

> Har du nogle erfaringer med det?
>

> Kasper

Fax-programmer har jeg ikke brugt i mange år, men jeg kan se at Word (i
XP-versionen og sikkert osse i alle lidt ældre versioner) har mulighed for
at sende fax. Har dog ikke selv installeret denne feature.
Men jeg ved at f.eks. Outlook og IE ikke viser dit mobile modem som mulig
forbindelse, før mobilen er tilsluttet pc'en. Først da dukker min Ericsson
T68i op som muilghed for forbinidelse. Det har overrasket mig en gang eller
to, når jeg pænt har lagt mobilen ved siden af den bærbare, startet Outlook
og ikke kunnet se det mobile modem - intil jeg kom i tanke om at jeg vist
havde glemt at tænde for mobilens IR-sender......
Med andre ord: jeg mener at alle mobiler med modem indbygget kan
sende/modtage fax - blot du lige husker at installere mobilens modem-driver
og forbinde den til pc'en, før du prøver at forbinde gennem mobilen.
Har lige tjekket kontrol panel/telefon- og modeminstilling i Windos XP; T68i
understøtter fax - prøv selv at se efter når din mobil er tilsluttet.
Kontrol panel/telefon- og modeminstilling, vælg fanen "modemmer", vælg din
mobil -> egenskaber, fanen "diagnosticering -> knappen "Undersøg modem" og
vent lidt. Når den har snakket med modemmet et stykke tid kommer der en
liste med resultatet af samtalen; rul ned til du ser "AT17" i venstre
kolonne og se så i højre kolonne hvad der står om Fax (du skal rulle
sidelæns for at se det hele). Der sku' gerne stå sådan noget som "Options:
Fax, bla.bla."

Det seneste fax-program, jeg har brugt er WinFax - men det er sikkert 8 år
siden. Men programmet har vist stadig lige så godt ry som det havde dengang.
Blot er versionsnummeret blevet 2-cifret siden jeg brugte det
Men Windows 98 havde da noget fax indbygget - har faktisk ikke ledt efter
det siden (Win 2000 + XP), men det er der vel ?

--
Mvh