SMC Accesspoint
Fra : Anton

Dato : 06-11-03 21:15

Hej
Er der nogen der har erfaring med SMC produkter, specifikt: SMC2804WBR
54Mbit/s Wireless Cable/DSL Bro?
Jeg tænker på rækkevidde, stabilitet, opsætning af firewall.

mvh
Anton

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-11-03 22:21

On Thu, 6 Nov 2003 21:15:08 +0100, "Anton" <anton_dk@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogen der har erfaring med SMC produkter, specifikt: SMC2804WBR
>54Mbit/s Wireless Cable/DSL Bro?
>Jeg tænker på rækkevidde, stabilitet, opsætning af firewall.

Sådan en har jeg kørt med i et par måneder, den virker upåklageligt.

Rækkevidde: Tjah, min bærbare kan fange den overalt i huset, godtnok
med skiftende styrke, men altid 11Mbit (har ikke g-kort).

Stabilitet: 100%

Firewall: Let at sætte på, har dog ikke leget med nogen specielle
indstillinger. Får 0-5 mails pr. dag hvor den rapporterer om afviste
"angreb".

Andre spørgsmål ??

mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.

Fra : Anton

Dato : 06-11-03 23:20

Tak for det hurtige svar.
Det lyder jo som det helt rigtige til mig, specielt når prisen ikke er
højere (750,- kr.).
Jeg har læst noget om at Zone Alarm kan bruges som interface til
firewall'en, er det korrekt?
Hvor mange websteder kan man blokere for? Jeg kan ikke finde det i manualen!

Nu kender jeg ikke meget til Wireless, men sikkerheden er vist det mest
problematiske.
Hvordan fungere det? Er det godt nok, når man har en VPN forbindelse til sit
kontor?

mvh og tak
Anton

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-11-03 23:32

On Thu, 6 Nov 2003 23:20:11 +0100, "Anton" <anton_dk@hotmail.com>
wrote:

>Tak for det hurtige svar.
>Det lyder jo som det helt rigtige til mig, specielt når prisen ikke er
>højere (750,- kr.).

Jeg kan kun anbefale den.

>Jeg har læst noget om at Zone Alarm kan bruges som interface til
>firewall'en, er det korrekt?

Aner det ikke, men jeg tvivler på at det er muligt.

>Hvor mange websteder kan man blokere for? Jeg kan ikke finde det i manualen!

30

> [...]
>problematiske.
>Hvordan fungere det? Er det godt nok, når man har en VPN forbindelse til sit

VPN er tilstrækkelig beskyttelse i sig selv (læs: den er allerede
krypteret).
Til at beskytte anden trafik via den trådløse forbindelse kan du
bruger WEP (ikke specielt god) eller WPA (god, men kræver at begge
ender understøtter det).