Ivrig cirkus hest
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 06-11-03 20:59

Hej

har de sidste par dage arbejdet meget med min hest fra jorden, da jeg endnu
ikke må ride ham.

Har læst en del på nette og en del bøger om diverse metoder, inden for
horseman ship.
Så i dag efter alle de indledende facer, skulle næste kapitel så tages i
brug, skal lige siges at min hest er godt vågen, og der skal ske noget
ellers bliver han utålmodig.
Vi startede på dressur banen, og med en pin i hånden. i dag skulle de
spanske skridt læres så godt som. de andre dage har han kedet sig med
træningen.

Så med lommen fyldt med godbider og en afslappet holdning, trak vi ud...

Pinen rørte ham på piben og han flyttede benet, fik en godbid, efter et par
gange havde han regnet den ud "hvis jeg løfter benet får jeg mad"

Så stoppede jeg med at give godbider, og gav ros istedet for, de første par
gange var han sur nu fik han jo ikke noget, men fandt ud af at mor gav ros,
også blev man stolt.

Så da jeg skulle prøve med det andet forben, gik han igang af sig selv og
stod og hoppede fra det ene forben til det andet som en anden circus hest,
og så nok så stolt ud.

Så kan man altså ikke lade vær med at grine, når jeg tidliger har prøvet at
lære ham noget og fik sved på panen og trak ham sur ind i stalden og mente
at han var godt nok dum, han kunne jo ikke finde ud af noget. Men efter i
dag tror jeg at han er ret klog, og at han driller mig. Så jeg forsætter med
denne træningsmetode, da det ser ud som om at det lykkes.

Fra : Anet

Dato : 06-11-03 23:31

"Camilla Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> denne træningsmetode, da det ser ud som om at det lykkes.

Ja, det er betydelig lettere, at lege ting ind i hovedet på en hest. Men man
skal jo lige lære at bruge de forskellige "værktøjer". Det er da dejligt, at
du har fundet det helt rigtige for dig og din hest. Der findes efterhånden
også en del internetsider og bøger om horsemannship. Har du nogensinde været
på sådan et kursus med eller uden hest? Jeg har deltaget med min hest, og en
anden gang uden hest. Det var så ganske givtigt begge gange. Selvfølgelig
var det godt, at have sin hest med og få løst det specifikke problem, men
jeg må sige, at det kursus hvor jeg ikke havde min hest med var også meget
lærerigt. Da man så deltog fra tilskuerpladsen kunne man nemt se de fejl som
rytterne gjorde(arbejde med heste fra jorden af) i arbejdet med deres
heste. Nogen gange så kan man bedre se fejlene når det præsenteres på et
sølvfad (som man siger).

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-11-03 09:25

HAr aldrig været på sådan et kursus, kun læst en masse alt det som jeg har
kunne finde.
Men kunne godt tænke mig det, for jeg tror nemlig også at det er ret givtig.

Men det er dejligt at finde noget som fungere, så selv om at man ikke kan
side på ryggen af hesten, så lær men den stadig nye ting og får skabt en
rigtig god kontakt hest og rytter imellem.

Fra : Anet

Dato : 07-11-03 09:34

> [...]
> side på ryggen af hesten, så lær men den stadig nye ting og får skabt en
> rigtig god kontakt hest og rytter imellem.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men prøv at kigge på dette link. Shane
har jeg haft stor glæde ud af at bruge til min hest. Han er meget dygtig og
god til at fortælle hvorfor og hvordan han gør tingene og så vise det igen
og igen indtil man har fattet ideen med en øvelse.

http://www.heste-nettet.dk/nyheder/786/

--
~ Hilsen
Annette ~