MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro crasher engang imellem?????
Fra : Falcon

Dato : 06-11-03 20:09

Min XP pro US UDEN SP1, er begyndt at crashe helt umotiveret og giver
helt blå skærm med bla flg fejl:

Driver_IRQL_NOT_FOUND_OR_EQUAL

Tehnical information:
STOP 0X000000DX (0X00000028,0X00000002,0X00000001,0XF89EF9A4)

usb0hci.sys - Adress F89EF9A4 base at F89EE000, datestamp 3b7d8688

Dette er fuldstændig Volapyk for mig, så er der en der kan give et bud
på hvad der sker, og mest af alt, hvordan jeg retter det?

mvh Falcon

Fra : Leony

Dato : 06-11-03 20:30

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette er fuldstændig Volapyk for mig, så er der en der kan give et bud
> på hvad der sker, og mest af alt, hvordan jeg retter det?

Dårlig driver eller dårlig RAM.
Kuren må være at opdatere driverne og/eller udskifte RAM (lån evt nogle,
hvis det virker så har du fundet fejlen. Hvis du har 2 stænger, så prøv
at køre med kun 1, hvis den ene giver fejl og den anden ikke gør, så ved
du hvilken stang der er defekt).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Falcon

Dato : 07-11-03 09:53

On Thu, 6 Nov 2003 20:30:03 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Dårlig driver eller dårlig RAM.
>Kuren må være at opdatere driverne

Har et Geforce 4 TI 4200 grafikkort og køre med Nvidia's 45.23 driver

> og/eller udskifte RAM (lån evt nogle,
>hvis det virker så har du fundet fejlen. Hvis du har 2 stænger, så prøv
>at køre med kun 1, hvis den ene giver fejl og den anden ikke gør, så ved
>du hvilken stang der er defekt).

Har "kun" 1 stang 512MB DDR ram, findes der evt et prg der kan teste
Ram?

mvh Falcon

Fra : Leony

Dato : 10-11-03 14:24

> Har et Geforce 4 TI 4200 grafikkort og køre med Nvidia's 45.23 driver

Der har været store problemer med Nvidia's Detonator og XP.
Det er ikke altid lige stabilt. Er dine problemer startet efter at du
installerede 45.23?

> Har "kun" 1 stang 512MB DDR ram, findes der evt et prg der kan teste
> Ram?

Memtest: http://www.memtest86.com/
Hvis du kan låne en stang af en ven, så prøv det.

Fra : Falcon

Dato : 11-11-03 18:37

>Der har været store problemer med Nvidia's Detonator og XP.
>Det er ikke altid lige stabilt. Er dine problemer startet efter at du
>installerede 45.23?
Nej, jeg har kørt med 45.23 siden de blev frigivet, og det er først
den sidste måneds tid det har drillet.

>Memtest: http://www.memtest86.com/

Yep, har lige prøvet den og den siger at der er felj faktisk flere
fejl, så jeg skal se om jeg ikke kan få det byttet, og så håbe at det
kurerer maskinen.

>Hvis du kan låne en stang af en ven, så prøv det.

Jo, det er da et forsøg værd.

mvh Falcon

Fra : Leony

Dato : 12-11-03 16:34

> Yep, har lige prøvet den og den siger at der er felj faktisk flere
> fejl, så jeg skal se om jeg ikke kan få det byttet, og så håbe at det
> kurerer maskinen.

Husk at læse dokumentationen til programmet, nogle gange læser Memtest
fejl selvom der ikke er fejl på.
Måske skyldes dine fejl dette fænomen.

> Jo, det er da et forsøg værd.

Det er i hvert fald effektivt.

Fra : Snuden

Dato : 06-11-03 20:39

On Thu, 06 Nov 2003 20:08:50 +0100, Falcon <jornlundtoft@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Dette er fuldstændig Volapyk for mig, så er der en der kan give et bud
>på hvad der sker, og mest af alt, hvordan jeg retter det?

Ligner en korrupt USB-driver.. Hvis du kører med en USB-mus så prøv
evt. at smide en PS/2-mus på dyret i stedet (en ægte PS/2 mus - ikke
en USB-mus med en PS/2 adapter)

Fjern også alt andet USB-hardware

Og installer så SP1
--
Snuden

Fra : Falcon

Dato : 07-11-03 09:57

On Thu, 06 Nov 2003 20:38:47 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Ligner en korrupt USB-driver.. Hvis du kører med en USB-mus så prøv
>evt. at smide en PS/2-mus på dyret i stedet (en ægte PS/2 mus - ikke
>en USB-mus med en PS/2 adapter)

Jeg har en "ægte" PS2 Logitech mus
>Fjern også alt andet USB-hardware

Det eneste USB hardware jeg har er mit Cybercity ADSL Modem, og den
ville jeg være ked af at fjerne

>Og installer så SP1

Det kan vel ikke være manglende SP1 der er skyld i det når jeg har
kørt med samme maskine setup den sidste ½ års tid uden problemer.
Fejlen er kommet indenfor den sidste 14 dage, og jeg har ikke fået nyt
hardware.

Falcon

Fra : Snuden

Dato : 07-11-03 19:18

On Fri, 07 Nov 2003 09:57:23 +0100, Falcon <jornlundtoft@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har en "ægte" PS2 Logitech mus
>>

>Det eneste USB hardware jeg har er mit Cybercity ADSL Modem, og den
>ville jeg være ked af at fjerne

Jeg mente heller ikke permanent. Bare længe nok til at se om
hardwaren's fravær fremprovokerer samme fejl.

> [...]
>kørt med samme maskine setup den sidste ½ års tid uden problemer.
>Fejlen er kommet indenfor den sidste 14 dage, og jeg har ikke fået nyt

Tja - filer bliver korrupte nogen gange. SP1 vil opdatere den
eksisterende til en ikke-korrupt version (plus rette en gevaldig masse
andre fejl)

--
Snuden