TØRSTIG KAT
Fra : Mia

Dato : 06-11-03 19:28

Hej alle! Jeg er den heldige ejer af en Norsk skovkat på 3 år,det er en
hun,og jeg har haft hende i 6 mdr. nu....Nu vil jeg så spørge jer om i
kan give nogen forklaring på hvorfor "Pussy" drikker vand nærmest hele
dagen lang??????Og hun drikker nok omkring en halv liter dagligt,(det
har jeg aldrig haft kat før der gjorde) og hvis hun ikke
drikker...ja...så er hun ude i sin løbegård,(har fri adgang til den 24
timer i døgnet) og så lægger hun sig på den kolde jord.
Hun er da godt nok meget tæt i pelsen og meget langhåret men er dette
normalt??
Jeg har haft andre langhårskatte og har aldrig oplevet det!!!
Hun bliver fodret med royal canin,(sensitive/vetenary) men spiser ikke
så meget,hun er også lidt for tynd,iforhold til at være en stor kat!!
hun for intet andet mad...så der kan tørsten heller ikke komme fra...
Kan hun fejle noget (alvorligt)? Skal jeg få hende undersøgt af min
dyrlæge???
Jeg spurgte sidst jeg hentede foder til hende men syns ikke de tog det
som et sygdomstegn,uden at der blev nævnt at det kunne være noget med
leveren,og det må da være alvorligt nok i sig selv!
Håber på hjælp herinde fra...eller...???Jeg tænker meget på om jeg kan
gøre noget eller om jeg bare skal lade hende fortsætte med "drikkerriet"!!

Med venlig hilsen
Mia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bente Jepsen

Dato : 06-11-03 20:11

"Mia" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> kan give nogen forklaring på hvorfor "Pussy" drikker vand nærmest hele
> dagen lang??????Og hun drikker nok omkring en halv liter dagligt,(det

Tja Mia, min klokke siger sukkersyge, men det behøver det jo ikke være. Men
ville det ikke være rart at få hende undersøgt, så du kan få hende i
behandling, hvis hun fejler noget, og hvis hun (forhåbentlig) er sund og
rask, så slipper du for at spekulere mere på om hun nu også er det

Mange hilsner
Bente

Fra : Mia

Dato : 06-11-03 20:23

> [...]
> behandling, hvis hun fejler noget, og hvis hun (forhåbentlig) er sund og
> rask, så slipper du for at spekulere mere på om hun nu også er det

det er nok det bedste,jeg vil bestille tid i morgen! Jeg vidste slet
ikke at katte kunne få sukkersyge! Men hun skal i al fald ikke lide!

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 06-11-03 22:09

Mia wrote:
> det er nok det bedste,jeg vil bestille tid i morgen! Jeg vidste slet
> ikke at katte kunne få sukkersyge! Men hun skal i al fald ikke lide!

Her er et link;
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_sukkersyge.html

mvh
Anders

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 07-11-03 01:24

> Kan hun fejle noget (alvorligt)? Skal jeg få hende undersøgt af min
> dyrlæge???

Det kan også være nedsat nyrefunktion, så det vil også være en god ide at få
undersøgt. Det kan klares med en blodprøve.

Held og lykke med hende - vi krydser fingre for at hun ikke fejler noget,
men bare er en "drukmås"

Fortæl endelig hvordan det går hos dyrlægen.

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Mia

Dato : 07-11-03 09:49

> [...]
> men bare er en 'drukmås'
>
> Fortæl endelig hvordan det går hos dyrlægen.

Så er der bestilt tid til Pussy,Mandag kl.16!!

Fra : Birgitte

Dato : 07-11-03 10:09

> [...]
> Håber på hjælp herinde fra...eller...???Jeg tænker meget på om jeg kan
> gøre noget eller om jeg bare skal lade hende fortsætte med "drikkerriet"!!

Hej Mia
-Ja du skal få hende undersøgt hos dyrlægen, og jeg kan læse at tiden
allerede er bestilt.
Siver der vske ud af hende bagtil?
Det kunne være en lille livmorbetændelse hun har pådraget sig.
Men der kan være andre sygdomme, der får en kat til at drikke mere end
normalt er, så godt, at du allerede har bestilt tid.
Jeg håber nu at det er noget ganske harmløst, og at hun hurtig kommer sig
igen.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Mia

Dato : 07-11-03 10:47

> [...]
> normalt er, så godt, at du allerede har bestilt tid.
> Jeg håber nu at det er noget ganske harmløst, og at hun hurtig kommer sig

Hej igen!!!
nej der er ikke noget unormalt ved hende ud over at hun drikker
meget,for så havde jeg taget afsted med hende forlængst nemlig...
Men det bliver ligesom værre med det drikkerri..eller er det måske bare
noget jeg bilder mig ind??
jeg håber ikke det er noget alvorligt da jeg er meget glad for hende...

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 07-11-03 11:56

> [...]
> noget jeg bilder mig ind??
> jeg håber ikke det er noget alvorligt da jeg er meget glad for hende...

Uh, det kender jeg godt -- når man først har "spottet" et eller andet, så
bliver man ved med at se "spøgelser" .. Godt at du tar' til dyrlægen - og så
håber vi, at der ikke er noget særlig galt !!

Hilsen Pia og misserne

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :