De pokkers øre
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-11-03 18:40

Hejsa

Så er den gal igen med Nicki's øre, de lugter og de klør. Så nu skal
stakkels Nicki igen en tur til sin værste fjende, nemlig dyrlægen.
Er der andre der har hunde der lige ledes lider af dårlige øre? hvad gør i
ved det, for efterhånden er det en lidt halv dyr fornøjelse at skulle til
dyrlægen hver gang de øre volder problemer? Ikke at vi ikke har råd, for det
har vi selvfølgelig og er det nødvendigt er det selvfølgelig nødvendigt, det
er bare en smule træls.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-11-03 19:46

On Thu, 6 Nov 2003 18:39:36 +0100, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

> [...]
>har vi selvfølgelig og er det nødvendigt er det selvfølgelig nødvendigt, det

Ja, mon ikke. Holly havde øregangsbetændelse for 3. gang i august, og
her i september var det på vej igen. Jeg var så heldig at min "dyre
læge" havde ferie, så jeg tog en anden, som besluttede at tage en
allergiprøve. Resultat: Svagt positiv overfor husstøvmider og
lagermider (som er i tørfoder). Dyrlægen anbefalede forsøgsvis en
omlægning af foderet da der kunne være tale om en krydsreaktion (foder
+ mider). Sammen med en grundig rengøring derhjemme synes det at have
hjulpet, nu er det kun en sjælden gang hun virrer med hovedet eller
klør pelsen, som hun også var begyndt på.

Med til historien hører også: "Dyr lægeregning": 2800.-

Mvh
Søren

Fra : Per

Dato : 06-11-03 20:28

On Thu, 06 Nov 2003 18:46:08 GMT, Søren Lausten-Hansen wrote:

> Ja, mon ikke. Holly havde øregangsbetændelse for 3. gang i august, og
> her i september var det på vej igen.

Hej
Min Molly har også haft problemer. Måske skal vi til numerolog og ha´ nyt
navn

For Mollys vedkommende var der masser af brunt snask i ørene. En prøve
viste at der var en eller anden svampeinfektion. Hun blev bedøvet og fik
skyllet ørene - alt i alt en pæn regning ved dyrlægen.
Samtidig har vi fundet ud af at hun er meget følsom overfor hvad hun
spiser. Lidt Frolic eller griseører, så snasker det til igen.
Som godbider får hun kogt kalkun, kogt lever og/eller hundekiks fra
Eukanuba (den grønne pakke).
Vi fodrer med Specific.

Molly er en Vizsla

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=30400&kode=

MVH Per

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-11-03 20:56

On Thu, 6 Nov 2003 20:27:50 +0100, Per <per.dk@mailBox.dk> wrote:

>Ja, mon ikke. Holly havde øregangsbetændelse for 3. gang i august, og
>
>Hej
>Min Molly har også haft problemer. Måske skal vi til numerolog og ha´ nyt
>navn

Tror du det er det der 'olly (med H eller M foran), som er
problemet.......?

> [...]
>spiser. Lidt Frolic eller griseører, så snasker det til igen.
>Som godbider får hun kogt kalkun, kogt lever og/eller hundekiks fra
Jamen jeg tror da jeg vil prøve nogle andre godbidder end Frolic.
dyrlægen mente jeg skulle holde mig fra foder baseret på okse, Hennes
har jo godbidder baseret på laks, det tror jeg at jeg vil prøve i en
periode.

>Molly er en Vizsla
>
>http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=30400&kode=
>
>MVH Per
Hvor er hun smuk.

Mvh
Søren

Fra : M. Jørgensen

Dato : 06-11-03 19:45

Hej Bolette.
Det er rigtigt godt at tage noget almindelig madolie på en tot vat, og så
rense øret godt og grundigt, det kan forebygge betændelse og øremider. Det
har vi altid brugt ved vores hunde, og de har ikke haft problemer.

Bolette Nielsen <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:boe11e$9jp$1@news.cybercity.dk...

Fra : Is

Dato : 06-11-03 19:32

> [...]
det
> har vi selvfølgelig og er det nødvendigt er det selvfølgelig nødvendigt,

Måske fordi jeg ikke følger denne gr. tæt ! men hvilken hund drejer det
sig om ??

Jeg har en hund der har meget hår i ørene, og des uden hænger ørene, så det
er egentlig bare luft der hjælper min hund !!

Fjern (klip eller pluk men undgå at komme ind i øret) det hår der er i øret,
så hindre at der kommer luft ned i øret.
Hvis du kan se ørevoks, fjern det med noget vat.
brug eventuelt et ørerensemiddel.

Men har din dyrlæge ikke nogle gode råd, til hvad du selv kan gøre

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-11-03 21:00

>Fjern (klip eller pluk men undgå at komme ind i øret) det hår der er i øret,
>så hindre at der kommer luft ned i øret.
>Hvis du kan se ørevoks, fjern det med noget vat.
>brug eventuelt et ørerensemiddel.

Min dyrlæge frarådede ørerensemiddel, det indeholder sprit som
udtørrer, hvorved ørevoksproduktionen øges. Hun frarådede generelt at
rense ører, hvis det ikke er strengt nødvendigt, for hvis man først er
startet er man nødt til at fortsætte. men hvis det endelig skulle være
skulle man bruge olie, som det også nævnes i det andet indlæg.

Mvh
Søren

Fra : Ragna

Dato : 07-11-03 11:31

Søren skrev:

> [...]
>startet er man nødt til at fortsætte. men hvis det endelig skulle være
>skulle man bruge olie, som det også nævnes i det andet indlæg.

En anden mulighed er at bruge et 2-i-1-rensemiddel, som er beregnet til
mennesker (kvinder!).
Det fjerner let alt "snask" i øret på vores schæferhund, og han virker
nærmest som om han nyder behandlingen.

Med hensyn til Frolic har jeg også hørt dyrlæger fraråde det som godbidder.
Vi brugte det til vores sidste schæferhund, og han havde svamp i ørerne
flere gange.
Vi droppede Frolic, da vores nuværende hund fik allergi-lignende symptomer
(hudløshed mellem trædepuderne), og problemet forsvandt.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-11-03 21:58

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Med hensyn til Frolic har jeg også hørt dyrlæger fraråde det som
godbidder.

Nicki fik frolic som hvalp, og netop vores dyrlæge frarådet os at gi' ham
dem, som han sagde, de er roden til alt ondt.
Faktisk alle godbidder der er kunstig røde fik vi af vide

Mange venlige hilsner

Bolette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-11-03 22:24

Hej Erik

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Måske fordi jeg ikke følger denne gr. tæt ! men hvilken hund drejer det
> sig om ??

Det drejer sig om en Dansk/svensk gårdhund på snart 3 år.

> Jeg har en hund der har meget hår i ørene, og des uden hænger ørene, så
det
> er egentlig bare luft der hjælper min hund !!

Hvad gør du så, binder ørene op? ( mener det seriøst )

> Men har din dyrlæge ikke nogle gode råd, til hvad du selv kan gøre

Det vil jeg jo helt klart spørge ham om, men vi har først tid på tirsdag.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Is

Dato : 06-11-03 23:02

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Erik
>
> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det drejer sig om en Dansk/svensk gårdhund på snart 3 år.

så vil jeg nok mene problemet er et andet, din hund er jo så korthåret, og
ørene er noget rejste ??? så der kommer sikkert nok luft til !!

> det
>
> Hvad gør du så, binder ørene op? ( mener det seriøst )

Klipper dem ! nej det gør jeg ikke noget ved, men ved at fjerne
meget af hårene i øret, gir det mere luft det til, det var nu mest for at
fortælle at hvis nu min hund havde haft "strittende" øre, havde det sikkert
ikke generet med det hår hunden har i øret

> Det vil jeg jo helt klart spørge ham om, men vi har først tid på tirsdag.

Hvorfor først på tirsdag ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-11-03 22:03

> Hvorfor først på tirsdag ?

Desværre har jeg ikke mulighed for det før på tirsdag pga mit arbejde, og
som dyrlægen også sagde i telefonen er det jo ikke livstruende. Var det det,
ville jeg naturligvis gøre ALT for at komme til dyrlægen med det samme.
Endvidre havde dyrlægen heller ikke tid i dag, så om det bliver mandag eller
tirsdag betyder nok ikke det vilde, og tirsdag er bedst for der har jeg helt
fri.

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Is

Dato : 08-11-03 14:33

--
det kommer jo også an på hvor slemt det er ??

Og jeg er da også selv heldig, kan tage fri et par timer 20 Km hjem, og så 5
Km til dyrlæge, og retur, det er jo nemt !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-11-03 23:34

> det kommer jo også an på hvor slemt det er ??

Selvfølgelig, men det er ikke så lang tid siden vi var til dyrlægen med
samme problem, så jeg tror helt ærligt ikke det gør den store forskel om det
bliver mandag eller tirsdag.

> Og jeg er da også selv heldig, kan tage fri et par timer 20 Km hjem, og så
5
> Km til dyrlæge, og retur, det er jo nemt !

Ja, det må være dejligt, men det kan jeg altså ikke med mit arbejde.

Bolette

Fra : Pia J

Dato : 09-11-03 09:24

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Så er den gal igen med Nicki's øre, de lugter og de klør. Så nu skal
> stakkels Nicki igen en tur til sin værste fjende, nemlig dyrlægen.

Jeg har lige læst om en kat med samme problem, det viste sig at være en
polyp som var vokset inde fra øret og ud gennem trommehinden! Den blev så
fjernet, og alt skulle være godt....

Er han blevet testet for allergi?

:Pia

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-11-03 12:36

Hejsa

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

Så har Nicki været ved dyrlægen, og den var god nok, to store klatter har
han siddende i ørerne ( en i hvert øre ). Han skal til dyrlægen igen på
tirsdag og ha' dem fjernet under bedøvelse.

Jeg snakkede med dyrlægen om evt allegi test, men han synes vi skal se tiden
lidt an, som han siger, det er det sidste der vil blive gjort hvis ikke
dette her hjælpen. Både fordi det ikke er nødvendigt endnu, og for ikke at
smide 4000-5000 kr ud til noget der måske ikke har betydning alligevel,
fordet er hvad en allegi test koster ( av for den siger jeg bare ).

I øvrigt tak for alle jeres svar

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-11-03 18:17

On Tue, 11 Nov 2003 12:36:15 +0100, "Bolette Nielsen"
> [...]

>smide 4000-5000 kr ud til noget der måske ikke har betydning alligevel,
>fordet er hvad en allegi test koster ( av for den siger jeg bare ).

Der er åbenbart mange slags allergitest. Jeg gik lavet en på Holly
sidste vinter som kostede ca. 300 kr. den viste negativt resultat. Så
fik jeg lavet en her fornylig som kostede 1500 kr, den viste et par
svagt positive reaktioner. Begge var baseret på blodprøver.

Mvh
Søren