Hun er begyndt at gø heletiden
Fra : Li Lo

Dato : 06-11-03 18:02

Hejsa
Jeg har en dejlig beagel på 7 måneder, og hun er begynt at gø heletiden,
tidliger har hun aldrig gøet, men nu gøer hun af ingen ting. Jeg bor i et
boligkvater hvor huner er tiladt hvis de ikke lamer.. og når hun er ude i
haven gøer og gøer hun. når jeg er hjemme hos mine forælder med hende er hun
tudebange når deres hund gør.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg skælder hende ud når hun gøer men
hun bliver bare ved og ved. Jeg kan ikke lukke hende ud i haven for så gøer
hun, men jeg kan heller ikke ha hende inde hele tiden. hun er meget underlig
slet ikke som hun plejer...
Hvad skal jeg gøre ?????
en meget forviret hunde ejer
Lise Lotte

Fra : Is

Dato : 06-11-03 19:44

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hun
> tudebange når deres hund gør.
> Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg skælder hende ud når hun gøer

Når du skælder ud, så tror hunden jo bare at du kommer og hjælper med at
skælde ud, desuden har den også fået den opmærksomhed som den ønskede

Det var måske bedre at lade den gø, så den ikke får nogen opmærksomhed af
den grund (???)

> [...]
gøer
> hun, men jeg kan heller ikke ha hende inde hele tiden. hun er meget

Jeg ville lade som om jeg ikke har hørt den gø, men prøve at lokke den til
noget andet, det kan være leg, hvis du træner lidt med den, så gør det, det
ku være en dæk øvelse, og ros for det, og måske en godbid hvis du går ind
for dem ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-11-03 21:06

On Thu, 6 Nov 2003 18:02:24 +0100, "Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>hun, men jeg kan heller ikke ha hende inde hele tiden. hun er meget underlig

Jeg mener at når hunden udviser ønsket adfærd skal den have det at
vide, og hvis den ikke forstår det skal den have det at vide på en
anden måde. Tag om snuden på hunden og kig den ind i øjnene og sig
føj. Du må så ikke slippe snuden før hunden viser at den har overgivet
sig: Kigger til siden eller siger piv. Min schæfer havde det med at gø
om natten bare der var den mindste lyd på trappen, da hun var i samme
alder, men det gik da langsomt væk med ovennævnte metode.

Mvh
Søren

Fra : Pia J

Dato : 07-11-03 08:26

> anden måde. Tag om snuden på hunden og kig den ind i øjnene og sig
> føj. Du må så ikke slippe snuden før hunden viser at den har overgivet

7 mdr. er lige netop en følsom alder, hvor nogen hunde pludselig i en
periode er bange for alting og usikre på sig selv. Derfor synes jeg ikke
rigtig det hjælper at gøre hende endnu mere usikker.

Den med afledningsmanøvren tror jeg mere på, hver gang hun begynder at gø,
har man godbidder klar, kalder glad på hunden og laver noget rigtig sjovt,
øvelser eller leg med bold etc. Så lærer hunden at det med forbipasserende
skal man bare ignorere. Hvis hunden ikke vil reagere på indkald er det
kontaktøvelser man skal have fat i. Hen og hente hunden mens man glad lokker
den væk fra det farlige.

:Pia

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-11-03 20:02

On Fri, 7 Nov 2003 08:25:59 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>kontaktøvelser man skal have fat i. Hen og hente hunden mens man glad lokker

Det du nævner er selvfølgelig bedre, hvis der er tale om en usikker
hund, hvor det drejer som om at gøre hende tryg, og hvor hun gør ad
forbipasserende eller andet. Jeg forstod imidlertid at hun gøede uden
grund, og så kunne hun jo nemt komme til at lære, at når hun gør
kommer mor og leger, og det var jo ikke lige det der var målet.

Mvh
Søren

Fra : Pia J

Dato : 07-11-03 21:29

> [...]
> grund, og så kunne hun jo nemt komme til at lære, at når hun gør
> kommer mor og leger, og det var jo ikke lige det der var målet.

Nu er det jo lidt svært med beagler, da de ikke just er kendt for at holde
deres mund..... Jeg kan heller ikke altid lige regne ud hvorfor de larmer
sådan. Måske de leder efter deres koppel, det er jo en naturlig del af deres
instinkt at jage i en stor, larmende flok?

I så fald gælder det også om at finde en erstatning for hunden. Hver gang
den keder sig, vil det nok for den race være typisk den aktivitet den finder
på, hvis ikke man har lært den noget mere spændende.

Skæld ud preller i hvert fald af som vand på en gås.

:Pia

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-11-03 22:00

>I så fald gælder det også om at finde en erstatning for hunden. Hver gang
>den keder sig, vil det nok for den race være typisk den aktivitet den finder
>på, hvis ikke man har lært den noget mere spændende.

Måske var det derfor min frisør havde to beagler.......

Mvh
Søren

Fra : danja

Dato : 08-11-03 18:02

"Li Lo" skrev d. 06-11-03 18:02 dette indlæg :
> [...]
gøer
> hun, men jeg kan heller ikke ha hende inde hele tiden. hun er meget

Hej Lise lotte

Jeg har selv en dejlig lille beagel, og ja de er jo ikke de nemmeste
hunde at have, men jeg vil anbefale dig at ignorere din hunds gøen, og
ligge mærke til hvornår den gør, derved kan du måske forudsige dens gøen
og nå at aflede den INDEN den sætter igang.

Desuden er det vigtigt at din hund får en masse jaér dvs at den ved alt
det den godt må.

Udover det har jeg lært min vovse at halse på kommando det betyder at
min hund ved at den må gø når jeg siger til. Og ikke når den ikke har
fået besked på det...

Held og lykke til jer begge, knus Anja

http://www.kandu.dk/

Fra : lind@tdcadsl.dk

Dato : 10-11-03 20:50

Hej,,..
Jeg kender nogle, som har en beagle, og den er også voldsomt glad
for at gø - og i længden er det måske også irriterende...
Men hvad gør du, når hun gør; du skælder hende ud - altså hun får
opmærksomhed(selvom det er negativ opmærksomhed!)
Prøv at afled hende ved at kalde hende til dig med en (flere)
godbidder og ros hende når hun kommer ( og forhåbentligt) holder
op.
Når det er sagt, så er beaglen en hund, som er svær at opdrage -
forstået på den måde, at den skal have vist en øvelse 40-50 gange
får der er 50% chance for at den reagere! ( Og jo længere væk den
er fra ejeren, jo sværere er det at "nå" den!
Held og lykke!
med venlig hilsen Linda