naturlig agn kystørred ???
Fra : Niklas

Dato : 06-11-03 17:32

Er der nogen der har erfaring med naturlig agn(flåd, bund) fiskeri efter
havørred fra kysten. hvilken type agn, metode osv. da jeg pga. ryg problemer
ikke kan spinnefiske mere end ca. 20 min ad gangen. bor i kbh.

Fra : Niller©

Dato : 07-11-03 17:20

I en periode fiskede jeg en del på Nordkysten og her var der en som fiskede
konsekvent med bobleflåd og rejer, jeg må sige at han mange og flotte fisk,
faktisk så jeg ham med fisk op til 3 kg. Han brugte et trekantet net med
fine masker til at fange Rejer i langs høfterne, som så blev agnet på en
mindre trekrog, en frisk reje er fantastisk livlig og kan trække et
bobleflåd og efter de oplevelser jeg havde med at iagttage ham ville jeg
altid vælge levende friske rejer som agn til medefiskeri fra kysten!

--
MvH
Niller©

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 08-11-03 09:23

"Niklas" <anja-niklas@get2net.dk> wrote in message
> [...]
problemer
> ikke kan spinnefiske mere end ca. 20 min ad gangen. bor i kbh.

Hej,

Rent faktisk er den nok så kendte "Blackbird`s Fancy" også særdeles
effektiv.
Altså en alm. regnorm.
Kender een der har samme ryg problemer som dig. Han bruger aldrig anden agn
og han tager sin rigelige del af fangsterne.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 08-11-03 10:48

Hej Niklas

Der er en artikel netop om fiskeri efter ørred med levende/døde rejer i det
nye Fisk og Fri så vidt jeg husker. Måske kan det inspirere.
Alternativet er vel en rejeflue efter buldo. Her behøver man heller ikke
spinne ind konstant, men selfølgelig skal man nok stadig stå med stangen i
hænderne.
Hvis du helst vil have stangen stående, var det måske en god ide at bruge
cirkelkrog til medefiskeriet. Hvad enten du bruger reje, tobis eller orm. Så
er det nærmest "forbudt" med tilslaget, da fisken så skal kroge sig selv.

Knæk og bræk
Henrik Damgaard

Fra : Poul-Erik Petersen

Dato : 09-11-03 14:36

Hej Niklas og Henrik

Jeg har ikke nået at læse det nye "Fisk & Fri", men i "Sportsfiskeren" nr.
8, okt. 2003, er der en artikel om netop rejer som agn til havørreder.

Mvh
Poul-Erik Petersen

Fra : Ole Nielsen

Dato : 16-11-03 00:39

Hej er begyndt at bruge haveorm og det virker fint.
Hilsen
OHN