Normale RAM på en DELL
Fra : E

Dato : 06-11-03 17:30

Jeg har en Dell Optiplex GX 60, som jeg gerne vil opgradere med nogle
ekstra ram. Den kører DDR2100, men er det muligt at benytte normale ram, fx
Kingston ValueRAM DDR2100 til det, eller skal man benytte RAM fra Dell?

Martin Edwards

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 06-11-03 17:41

"E" <someone@nobody.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fx
> Kingston ValueRAM DDR2100 til det, eller skal man benytte RAM fra Dell?

Du må ikke hænge mig op på det men, www.crucial.com leverer ram der skulle
passe 100% med din Dell. Jeg har selv bestilt via dem og gav omkring 1200
for 1024mb 3200 ram. Langt billigere end de danske netbutikker kan lavere
Kingston til. Desuden anser jeg Crucial's ram til at være fuldt på højde med
Kingston, eller enddog bedre.

Klik forbi Crucial's side. Der er en memory konfigurator, og gennem denne
finder du ud af om de kan levere til din Optiplex. Mht levering sker dette
gennem UPS. Jeg bestilte Søndag nat, og jeg modtog dem Tirsdag formiddag.
Gav vist 50 kr i fragt.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : le_FeZ

Dato : 06-11-03 22:23

> [...]
fx
> Kingston ValueRAM DDR2100 til det, eller skal man benytte RAM fra Dell?

Jeg har smidt en del RAM i en del forskellige
Dell maskiner (forsk. Optiplex og Dimension) og har aldrig haft problemer.
GX60'eren har jeg dog ikke haft fingrene i men jeg har svært ved
at forestille mig at lige netop den model adskiller sig fra de andre.
Kan i det hele taget ikke se hvorfor det skulle være anderledes
med Dell end med en hjemmebygget - der er mig bekendt ikke
noget specielt ved de Intel boards de anvender i deres maskiner.
Desuden er det Kingston RAM der anvendes i Dell
maskiner så køb du bare sådan nogle.
--
Peter J

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 07-11-03 17:03

"le_FeZ" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med Dell end med en hjemmebygget - der er mig bekendt ikke
> noget specielt ved de Intel boards de anvender i deres maskiner.

Du kan ikke bare smide RAM i, og håbe på de passer. Så ender du med at blive
skuffet. Se eventuelt inde på Dell's egne fora. Her er der en del der har
haft problemer med tilfældig RAM.

> Desuden er det Kingston RAM der anvendes i Dell
> maskiner så køb du bare sådan nogle.

Aha... Det er ikke Kingstom RAM der sad i min maskine da jeg købte den.
Kingston RAM _kan_ virke, men ikke ved alle CAS timings.