Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
netbank
Fra : claus v

Dato : 06-11-03 16:59

hej gruppe

er der i gruppen nogen familier

der er gået over til kun at bruge netbank

hvad gør man hvis man mister sit hævekort/dankort

som det er nu går jeg jo bare ned i banken og hæver penge

det kan man vel ikke hvis man kun har netbank

claus v

Fra : Hans²°³°

Dato : 06-11-03 17:53

"claus v" <blabladan@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> hvad gør man hvis man mister sit hævekort/dankort

Bestil et nyt via netbank

> det kan man vel ikke hvis man kun har netbank

NEJ - men du kan overføre et beløb til en ven/familiemedlem der har en murstensbank og
derved få penge eller til
en butik's bankkonto og få varer = tænkt eksempel men det kan lade sig gøre !

Fra : Anders Buch

Dato : 07-11-03 09:22

"claus v" <blabladan@esenet.dk> wrote

> er der i gruppen nogen familier der er gået over til kun at bruge netbank

Jeps - på 3. år.

> hvad gør man hvis man mister sit hævekort/dankort

Bestiller et nyt i banken, og:

- hiver det snart gamle og krøllede check-hæfte frem, for at få kontanter
til at klare sig i et stykke tid.
- bruger andre (rentefrie) kredit kort hvor det kan lade sig gøre.

Men - skift bare over, der er ikke noget du vil savne.

- Anders

Fra : claus v

Dato : 08-11-03 17:17

> Men - skift bare over, der er ikke noget du vil savne.
>
> - Anders

er der nogen der har erfaring med skandianetbank

evt anbefalinger andre gode netbanker

er der egentlig ret meget at spare

Fra : Anders Buch

Dato : 08-11-03 18:11

"claus v" <blabladan@esenet.dk> wrote

> er der nogen der har erfaring med skandianetbank

Nej - men andre her på usenet har tidligere være ganske positive.

> evt anbefalinger andre gode netbanker

Selv har jeg Lån & Spar Nextbank der desværre er blevet mere og mere lig den
"almindelige" L&S. Dog har vi gamle kunder dog stadig gode rettigheder (som
f.eks. gratis Dankort træk i alle bankers automater, og laveste udlånsrente
i deres trapperente system).

Men ellers har de kun mine bedste anbefalinger.

> er der egentlig ret meget at spare

Kommer jo helt an på hvordan din økonomi ser ud, og hvilken bank du har
idag. Hvis du har gæld kan du spare ganske meget i rente. Og hvis du har en
stor-bank i dag, kan du spare ganske mange af deres underlige gebyrer.

Men jeg kan anbefale dig Penge & Privatøkonomi's bank guide her på adressen:

http://www.penge.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=101&a=147&f=index&aId=125&mId=1

Go' fornøjelse!

- Anders

Fra : kni

Dato : 08-11-03 20:14

<snip>
"Anders Buch" <anders@buch.as> wrote in message
> [...]
(som
> f.eks. gratis Dankort træk i alle bankers automater, og laveste

Interessant ! Hvornår har du sidst logget på Nextbank ? og -
har du kigget på dit kontoudtog vedr. gratis Dankort træk ?

Nextbank findes ikke længere. Navnet er nu Internetbank.

Gamle kunder osv. Nix - Der skal betales 2 eller 3 kr. per.
hævning. Ref: internetbank --> debat om internetbank

<snip>

Fra : Anders Buch

Dato : 09-11-03 20:14

Hej Kni

"kni" <kn@tiscali.dk> wrote

> Interessant ! Hvornår har du sidst logget på Nextbank ? og -
> har du kigget på dit kontoudtog vedr. gratis Dankort træk ?

Jeg har lige checket mine gebyrer ét år tilbage - og her optræder ingen
gebyrer angående Dankort, på trods af, at jeg ofte bruger mit kort i
forskellige bankers kontant automater.

Dog har jeg set diskussionen på Lsb's hjemmeside, men det handler jo mere om
"almindelige" Lsb kunder, der har fået ændret rettigheder.

> Nextbank findes ikke længere. Navnet er nu Internetbank.

Hmmm - følgende er skrevet 22/9-2003 af Internetchef Brian Vilhelmsen på
spørgsmålet om "NextBank død?":

"Nej, Lån & Spar Nextbank lever i bedste velgående. Men i dag som et
Rådgivningscenter for kunder, som ønsker at blive betjent via internet og
telefon."

Alt taget fra deres debat forum:

http://www.lsb.dk/lsb/indhold/omlsb/Debat/

- Anders

Fra : Keld Nielsen

Dato : 14-11-03 22:22

svar indsat !

> [...]
om
> "almindelige" Lsb kunder, der har fået ændret rettigheder.

Det ville være rart, tja det ville faktisk være dejligt om du venligst
ville oplyse LSB og os andre, at der findes en sådan
*ikke almindelige*. *almindelige* kunder på deres
debatside. For så ville det være rart for ikke at sige dejligt,
at læse LSB's kommentarer !

> [...]
>
> "Nej, Lån & Spar Nextbank lever i bedste velgående. Men i dag som et
> Rådgivningscenter for kunder, som ønsker at blive betjent via internet og

Hvor er linket til nextbank på deres side ?

> Alt taget fra deres debat forum:
>
> http://www.lsb.dk/lsb/indhold/omlsb/Debat/

Det er jo bare et link til debat siden!

> - Anders

Keld

Fra : anders majland

Dato : 09-11-03 13:39

> er der nogen der har erfaring med skandianetbank

Jeg er godt tilfreds - men det svarer lidt til at handle i netto.
Vareudbudet er lavere end føtex, men de produkter i de almindelige
kategorier så man man kan stadig spise sig mæt.

Jeg har brugt dem til indlån og en kassekredit. Deres tilbud til
boliglån har ikke passet mig, så det produkt køber jeg fra totalkredit
via en murstensbank.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kell Fachmann

Dato : 14-12-03 20:00

SkandiaBanken er ok, jeg bruger den selv, mister du dit VISA / DANKORT
spærrer du selvfølgelig kortet samtidig med du bestiller et nyt kan du jo
bestille et checkhæfte og på den måde hæve kontanter.

Fra : Chriz

Dato : 17-12-03 18:08

Hej

Har haft Skandiabanken i 3 år og er super tilfreds. Kontanter hæver du i
enhver DK automat uden gebyr, både hjemme og i udlandet hvor der
noprmalt er 30 kr gebyr. Der er ikke nogen som helst gebyrer og renterne
er gode. Det du sparer mest på er fraværet af gebyrer med mindrre du har
stor opsparing / gæld.

Det eneste du ikke kan i Skandia er at få rådgivning vedr. huskøb ol.
Men pengene kan du sagtens låne.

mvh

Christian

Fra : Ulrik

Dato : 18-12-03 23:07

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stor opsparing / gæld.
>
> Det eneste du ikke kan i Skandia er at få rådgivning vedr. huskøb ol.

Dog ikke til udlandskøb