[MSSQL2000] Insert data fra excel til SQL
Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 06-11-03 12:54

Hej

Jeg har prøvet at opdatere nogle data i min sqldatabase fra et Excel dok.
men hvordan gør jeg det?

Jeg har prøvet DTS, men ak nej

Jeg har prøvet følgende query:

INSERT INTO "destinationstabel" (felt1, felt2)
SELECT "felt1", felt2
FROM "kildefil\tabel" (hvordan skriver jeg det???, ligger f.eks. i
C:\Excel\kildefil, og kan det overhovedet lade sig gøre?
WHERE felt1"kildetabel"= felt1"destinationstabel"

Jeg har også prøvet at oprettet en ny sqldatabase via DTS på baggrund af
Excel dok. og så importere data fra den ny SQLdatabase til den
eksistenrende, men nej

nogen som kan hjælp?

mvh
Nicolaj