MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genoprette opsætning i Win2000 ved opstart~
Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 06-11-03 12:36

Hej

Jeg vedligeholder et undervisningslokale med 9 stk. Win2000 Pc'er. Eleverne
"eksperimenterer" ret meget, hvilket medfører, at der ofte går kage i bl.a.
skærmindstillingerne. Opløsning, skrivebordsbaggrund, pauseskærm og skærmens
opdageringsfrekvens er blot nogle af de ting som ofte bliver ændret. Dertil
kommer ændrede indstillinger i diverse programmer, slettede og tilføjede
ikoner, tomme mapper o.s.v.

Jeg vil ikke bare spærre for adgang, da eleverne skal have lov til at "lege"
for at kunne lære.

Er der en smart måde at genoprette disse indstillinger, hver gang man
starter maskinen?

Håber på et godt råd.

Venlig hilsen: Povl

Fra : jpc

Dato : 06-11-03 19:24

"Povl Falk-Jensen" <nospam@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"lege"
> for at kunne lære.
>
> Er der en smart måde at genoprette disse indstillinger, hver gang man
Der findes pci-kort, som husker maskinens indstillinger ved genstart -
uanset hvad der er lavet.
Kostede for nogle måneder siden 3-400 kr. pr. stk.
Kan ikke lige huske navnet.
jpc

Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 06-11-03 20:30

Tak, men det må ikke koste noget. De har ingen penge. Det arbejde jeg laver
er ulønnet.

Mvh: Povl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 09:04

In article <3faaa13d$0$45356$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@indbakke.dk says...
> Tak, men det må ikke koste noget. De har ingen penge. Det arbejde jeg laver
> er ulønnet.

Hvis de har råd til 9 Windows 2000 licenser, så har de også råd til et
lille PCI-kort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-11-03 20:36

On Thu, 6 Nov 2003 12:35:30 +0100, "Povl Falk-Jensen"
<nospam@indbakke.dk> wrote:

> [...]
>for at kunne lære.
>
>Er der en smart måde at genoprette disse indstillinger, hver gang man

Se dig omkring på denne side:

http://www.reborn.dk/safetycard.htm

OBS! Jeg har ikke selv nogen erfaring med produktet - men det lyder da
ret smart

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jens

Dato : 07-11-03 08:54

> [...]

"lege"
> for at kunne lære.
>
> Er der en smart måde at genoprette disse indstillinger, hver gang man

Er der en server eller er det rent arbejdsgruppe maskiner ?

Mvh Jens