MS Windows
briani 27239
Ang: filstørrelse i win98SE
Fra : Kj.L

Dato : 06-11-03 12:24

Hej alle
Jeg ville lige høre ...er der noget med at windows98 SE ikke kan håndtere
filstørrelser over 4GB?

med venlig hilsen
kjeld L

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-03 12:41

In article <3faa2f5b$0$95046$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sky@besked.com says...
> Jeg ville lige høre ...er der noget med at windows98 SE ikke kan håndtere
> filstørrelser over 4GB?

Ja.

http://makeashorterlink.com/?O67A43FE

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Pico

Dato : 07-11-03 01:17

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <3faa2f5b$0$95046$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> sky@besked.com says...

Jeg mener at Win 98 ikke kan håntere over 2 GB, fat 32 kan håntere
op til 4 GB. Jeg er rimelig sikker for når jeg grabber video med Win 92
kan de ikke blive over 2 GB.
Pico
Fjern SPAM i adressen.

Fra : Edmund

Dato : 07-11-03 08:12

Pico skrev:

> Jeg mener at Win 98 ikke kan håntere over 2 GB, fat 32 kan håntere
> op til 4 GB.

Det er stifinder i Win98 der ikke kan klare mere end 2GB.
Stifinder kan ikke flytte / kopiere en 4GB fil, men det kan f.eks Total
Commander.
Men man kan godt via stifiner starte en 4GB avi-film

Jeg er rimelig sikker for når jeg grabber video med Win
> 92 kan de ikke blive over 2 GB.

Det kommer an på hvilket program du bruger.

--
Mvh Edmund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-11-03 12:42

Hej Kj.L, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg ville lige høre ...er der noget med at windows98 SE ikke kan
> håndtere filstørrelser over 4GB?

Ja. Det skyldes dog ikke specielt Win98/98 SE men 32 bit-filsystemet.
(Fx kan XP o.l. heller ikke, hvis der anvendes FAT32 i stedet for NTFS
på det aktuelle partition).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kj.L