[mssql] hvorfor er stored proc. hurtigere ~
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-11-03 08:37

Hej,

Hvorfor er en stored procedure hurtigere end hvis jeg skyder en sql query af
gennem asp eller php?

Thomas Damgaard

P.S.
Findes der noget a'la' stored procedures til MySQL?

Fra : Lars Linde

Dato : 06-11-03 09:33

> Hvorfor er en stored procedure hurtigere end hvis jeg skyder en sql
> query af gennem asp eller php?

Jeg fandt denne stump tekst efter lidt Googling:

"Stored procedures are more efficient than SQL statements, when executed
from a program. The reason why this is true is that when the stored
procedure is created and saved it is compiled. During the compilation
process, SQL Server creates and optimizes an execution plan for the stored
procedure. Also, once a stored procedure is executed, it is placed in SQL
Server cache. This means that subsequent executions are executed from cache,
which also provides improved performance."

Håber at det hjælper lidt på forståelsen.

Lars Linde

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-11-03 09:49

Lars Linde wrote:

> [...]
> subsequent executions are executed from cache, which also provides
> improved performance."
>
> Håber at det hjælper lidt på forståelsen.

Gjorde det!
Tak for det!

Thomas Damgaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-11-03 20:36

Thomas Damgaard wrote:

> Hvorfor er en stored procedure hurtigere end hvis jeg skyder en sql
> query af gennem asp eller php?

Hvis det igennem ASP så kik på command objectet
Jeg har fået nogle hidsige performance gevinster ved at skifte til denne
metode

- Peter

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-11-03 09:39

Peter Lykkegaard skrev:
> Hvis det igennem ASP så kik på command objectet
> Jeg har fået nogle hidsige performance gevinster ved at skifte til denne
> metode

Specifikt mod MS SQL Server eller databaser generelt?

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-11-03 10:41

"Tomas Christiansen" wrote in a message

> Specifikt mod MS SQL Server eller databaser generelt?

MSSQL, ikke meget at hente i Access
Jeg har ikke prøvet i andre sammenhænge, muligvis

- Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-11-03 23:12

> P.S.
> Findes der noget a'la' stored procedures til MySQL?

Desværre, ikke endnu.

--
Mvh. Jesper